Sunday, December 13, 2009

نشانه های بازتولید تفکر سعید امامی در وزارت اطلاعات


سایت جنبش راه سبز: پس از آنکه سردار جزایری از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به برخورد با مخالفان سیاسی در خارج از مرزهای ایران ، تهدیدات جدی را مطرح نمود، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی نیز از عدم "مستند سازی" فتنه های مخالفان نظام اسلامی انتقاد نمود. به باور کارشناسان این اظهار نظرها نشان از بازتولید رفتارهای جریانات امنیتی در زمان وزرات فلاحیان را دارد.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران گفت:" توطئه های دشمنان بعد از انتخابات ریاست جمهوری به تولید فتنه انجامید و این فتنه مانند کوه یخی است که در آب اقیانوس سرگردان بوده وفقط بخش کمی از آن بیرون آب است. "

به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا،آقای مصلحی شامگاه چهارشنبه که برای جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم سخن می گفت، تصریح نمود: "ولی فقیه چه در زمان حضرت امام راحل (ره) و چه در این زمان با فتنه هایی مانند فتنه بنی صدر، فتنه منافقین ، فتنه منتظری مواجه بوده، ولی این فتنه اخیر پیچیدگی خاص خود را دارد."

وی افزود: "متاسفانه در زمینه تبیین این فتنه ها برای مردم کارهای مستند هنری صورت نگرفته است که نسل جوان با دیدن حوادث امروز دچار مشکل نشود واگر فیلم های مستند فتنه های قبلی برای جوانان پخش می شد ،آنها می توانستند حوادث اخیر را به خوبی تحلیل نمایند."

این سخنان در حالی بیان می گردد که در سال ۱۳۷۵ سلسله برنامه‌هایی با عنوان "هویت" در نقد و "تببین فتنه های" روشنفکران و نویسندگان از شبکه یک سیما پخش شد. در این برنامه‌ها اعترافاتی از سعیدی سیرجانی، عزت الله سحابی، غلامحسین میرزاصالح پخش و تحلیل‌های مورد نظر مقامات دولتی لابلای آن گنجانده ‌شد.

گفته می شود که این برنامه محصول مشترک صداوسیما و سعید امامی و حسین شریعتمداری (نماینده ولی فقیه و مدیر مسئول فعلی روزنامه کیهان تهران) بوده‌است. پس از رویداد قتل‌های زنجیره‌ای و افشای تخلفات وزارت اطلاعات این برنامه مجددا مورد توجه قرار گرفت. عزت الله سحابی فیلم‌های گرفته شده را پس از ماه‌ها حبس و شکنجه خود و سایر زندانیان می‌داند.

سعیدی سیرجانی در بخشی از این فیلم‌ها رندانه به شکنجه خود اشاره می‌کند: "آنچه که باعث شد من امشب خودم خواهش کنم که بیایند این برنامه را ضبط کنند صحبتی است که از دو روز پیش شروع شده ولی شاید ده دقیقه قبل یک تلنگر سفتی به روح من خورد. می‌خواستم این صحبت را بکنم که این چیزهایی که در طول این مدت من نوشتم، همه رگه‌هایی از لجبازی شدید دارد و شدیدا پشیمانم از این کار." (هویت موسسه فرهنگی-انتشاراتی حیان، ص ۸۱)

در دوران اصلاحات ، غلامحسین میرزاصالح و عزت الله سحابی و نیز سایر کسانی که در برنامه هویت فیلم‌های اعترافات آن‌ها پخش شده بود فرصتی یافتند تا فاش کنند که چگونه در طول مدت بازداشت‌شان و تحت چه فشارهای جسمی و روحی مجبور به اقرار و سخن گفتن علیه خود شده بودند. بسیاری از کسانی که در بازداشت‌گاه‌های وزارت اطلاعات شروع به اعتراف علیه خود و اعتقادات خود می‌کردند امیدوار بودند به این ترتیب از دست بازجویانی که اختیار جان و مرگ متهمان‌شان را در دست داشتند خلاصی یابند.

چندی پیش نیز سرتیپ مسعود جزایری، معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تاکید بر شناسایی بسیاری از معترضان در داخل و خارج از ایران وعده داده است که با آنها چه در داخل و چه در خارج از کشور در زمان مناسب برخورد خواهد شد.

آقای جزایری همزمان با حضور معترضان به نتایج اعلام شده انتخابات در راهپیمایی روز 13 آبان در اظهاراتی که در روزنامه کیهان منتشر شد، از اعتراضات پس از انتخابات با عنوان "فتنه" و" کودتای آمریکایی-انگلیسی"یاد کرد و گفت: "تاكنون طیف قابل ملاحظه ای از پیاده نظام جریان فتنه شناسایی و به موقع با آنها برخورد خواهد شد." او همچنین تهدید کرد که"جمهوری اسلامی ایران در عین سعه صدر، نمی تواند به عناصر برانداز و دنباله های كودتای نرم اجازه فتنه گری بدهد و چنانچه ناچار شود حتی خواهد توانست عقبه های برون مرزی كودتا را با چالش جدی مواجه سازد."

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic