Wednesday, April 21, 2010

تحصن دانشجویان دانشگاه ایرانشهر در اعتراض به قتل کیوان گودرزی


کیوان گودرزی، دانشجوی ورودی 1385 رشته ریاضی اهل گیلانغرب (از توابع استان کرمانشاه) دانشگاه ایرانشهر امروز، دوشنبه 29 فروردین 1389، به قتل رسید. جسد دانشجوی مزبور امروز در کنار دکل مخابراتی پشت آشپزخانه دانشگاه پیدا شد. او از فعالان ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده و فعلا علت مرگ وی به روشنی مشخص نیست. مسئولین دروغ پرداز دانشگاه همچون استاد موذنی سعی کرده اند که در ابتدا وانمود کنند که کارگری به علت برق گرفتگی فوت شده ولی دانشجویان متوجه شده اند که مقتول یکی از همکلاسی های آنها است. بنا به گفته شاهدان عینی صورت مقتول به شدت آسیب دیده بوده است. مسئولین دانشگاه تلویحا عنوان کرده اند که علت مرگ خودکشی بوده اما هنوز رسما اعلام نشده است و با توجه به شواهد هم منطقی به نظر نمی رسد.


دانشجویان روز سه شنبه را در اعتصاب به سر برده و به کلاس های درس نرفتند. شایان ذکر است که آخوند محمدی، نماینده رهبر در دانشگاه به این بهانه که گرفتن مراسم ختم برای کسی که خودکشی کرده درست نیست از برگزاری این مراسم کاملا قانونی و شرعی جلوگیری نموده است. این آخوند کرمانی سوابق بدی در این زمینه دارد و پیشتر نیز بارها بر علیه دانشجویان اقداماتی را صورت داده است.

سه شنبه شب دختران دانشجو، شیرزنان ایرانی، علی رغم هشدارهای مسئولان دانشگاه مبنی بر عدم برپایی مراسم سوگواری اقدام به نصب پارچه های سیاه در خوابگاه نموده و همچنین در محل قتل او تجمع کرده و شمع روشن نمودند. عده ای نیز توسط گوشی های موبایل اقدام به پخش قران نموده و به سوگواری پرداختند.

در همین رابطه، برادر آن مرحوم در حال حاضر در دانشگاه به سر می برند و دیشب اجازه یافتند تا با پسران دانشجو دیدار نمایند اما ایشان که مشخص بود تحت فشارهای شدید قرار دارند تا اوضاع را آرام نمایند به دانشجویان گفته اند که علت مرگ طبیعی بوده است! وی از دانشجویان درخواست نموده که به حصن خود پایان دهند و اعلام نموده که برادرش مقصر بوده و نباید زیاده روی می کرده است! اکنون سوال این است که ایشان در چه چیزی زیاده روی کرده بودند و آیا با وجود چنین واکنش هایی احتمال سیاسی بودن این پرونده پر رنگ تر نمی گردد؟

همچنین یکی از دوستان با نام "اکبر" این مطلب رو در بخش نظرات بیان کردن که من عین مطلب رو اینجا کپی می کنم. قضاوت با شما است. "کیوان گودرزی دانشجوی کارشناسی ریاضیات ورودی سال 85 دانشگاه ایرانشهر فرزند مرحوم عباس گودرزی و نام مادرش تهمینه میباشد متولد گیلانغرب خیابان شهید جهانبخش حسنی یکی از طرفداران جنبش سبز و عضو انجمن اسلامی دانشگاه ایرانشهر که ساعت ۲۱ روز یک شنبه به قتل رسید همسایه ماست. شب قبل از کشته شدن زنگ میزنه به خونه پسر عموش و میگه من و تهدید به مرگ کردن احتمالا من و بکشند و شاید هرگز من و نبینید و فرصت حرف زدن هم ندارم.چند دقیقه بعد به دامادشون به اسم شاپور زنگ میزنه و میگه کار خیلی مهمی باهات دارم .شاپور هرچی ازش میپرسه چی شده چرا ناراحاتی ؟چرا اینجوری حرف میزنی ؟جوابی نمیده و در حالی که با استرس فراوان که ناشی ازترس و دلهره و تهدید بوده میگه 20 دقیقه دیگه خودم بهتون زنگ میزنم و از ان لحظه به بعد هرگز گوشیش و جواب نمیده و دادشش به اسم بهمن گودرزی که مسول حسابداری اموزش پرورش گیلانغرب است متوجه اهمیت قضیه میشه و فورا راه میوفته به سمت ایرانشهر که ساعت 19 روز دوشنبه میرسه اونجا و با جسد برادرش که به شدت از ناحیه صورت اسیب دیده و از بلندی پرت شده بود مواجه میشه.نامبرده از خانواده های شدیدا ضعیف و تحت پوشش کمیته امام میباشد که عضو انجمن اسلامی دانشگاه ایرانشهر هم بوده."

ضمنا خاطر نشان می کنم که با توجه به شماره IP این شخص، یعنی اکبر، تایید می کنم که ایشان این نظر را از شهرستان گیلانغرب فرستاده اند و احتمالا ادعای درستی دارند و همچنین آدرس ای میل ایشان نزد من محفوظ می باشد.


گزارش های بیشتر در این زمینه به زودی منتشر خواهد شد. شما نیز اگر اطلاعات بیشتری دارید و یا با وی آشنایی داشتید لطفا در بخش نظرات اعلام فرمایید.
در صورت لزوم در فُروم هم می توانید در این مورد بحث کنید.

این پست در صورت رسیدن خبرهای بیشتر آپدیت خواهد شد. لطفا مجددا در روزهای آینده پیگیر باشید.

در همین زمینه لطفا این پست را نیز بخوانید و ببینید که حوادثی از این دست در ایرانشهر بی سابقه نیست و شما دانشجویان باید کاملا هوشیارانه با چنین مواردی برخورد کنید و به هیچ عنوان به گرگ هایی که با لباس میش و با عنوان مسئول در آنجا هستند اعتماد نکنید، اولین کسانی که شما را خواهند فروخت همان مسئولان خواهند بود.

در همین جا از خداوند متعال برای بازماندگان آن مرحوم صبر می طلبیم و امیدواریم ما را نیز در غم خود شریک بدانید.

بنا بر آخرین گزارش ها جسد مقتول دیروز جهت خاکسپاری به زادگاهش منتقل گشته است.

!!!!!!!!!! همکاری با کمیته گزارشگران حقوق بشر جرم است


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۹/۲/۱

همکاری با کمیته گزارشگران حقوق بشر جرم است, این سخنان عباس جعفری دادستان عمومی دادگاه انقلاب تهران است . جعفری معتقد است که کارشناسان پرونده سایت کمیته گزارشگران را وابسته به منافقین یعنی مجاهدین خلق میدانند. هرگونه همکاری با کمیته گزارشگران وسایت جرم محسوب می شود. اما در مقابل سخنان جعفری دادستان ما معتقدیم که همکاری با این کمیته جرم محسوب نمیشود. کمیته گزارشگران از جمله گروهای جامعه مدنی ایران که پس از انتخابات خردادماه سال گذشته با دستگیری فعالان سیاسی مطبوعاتی حقوق بشری خود مواجه شد درحال حاضر مقامات قضایی وامنیتی اتهامات بسیار سنگینی را به اعضا ی این گروه وارد کرده اند . واین نگرانی وجود دارد که بعضی از این اعضاء را با اتهام محاربه مواجه شوند .آما این اتهامات هیچ مبنایی را ندارد وتنها برای متوقف کردن این نهاد جوان مدنی شده است .
این کمیته حقوق بشری در اسفند ماه 84توسط جمعی از فعالان اجتماعی ودانشجو تاسیس شد. در مرامنامه این نهاد آمده است که این نهاد به هیچ جناع وباند وحزب سیاسی تعلق ندارد وفاقد ماهیت سیاسی است. از جمله اعضای این کمیته که پس از انتخابات دوبار دستگیر شدند شیوا نظر آهاری که بار اول در خردادماه 88 وپس از سپری کردن دوماه در سلول انفرادی با قرار وثیقه سنگین ازاد شد ,اما شیوا بار دیگر در آذرماه همان سال همراه كوهیار گودرزیٰ وسعید حائریٰ دو عضو دیگر این نهاد مدنی در میدان انقلاب تهران که عازم مراسم تشیع جنازه ایت الله منتظری بودند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.گودرزي با فشار وتهديد ابانماه از دانشگاه شريف اخراج شد.
شیوا نظر اهاری يك بار هم جلو دفتر سازمان ملل همراه خانواده زندانيان سياسي دستگير شده بود كه به يكسال حبس تعليقي محكوم شده بود. نظر اهاري فعال حقوق کودک وحقوق بشر واز فعالان حقوق زنان ،ودبير كميته گزارشگران حقوق بشر ودانشجوي محروم از تحصيل است .
اما در تاریخ نه اذرماه نیز سعید جلالی فر وسعید کلانکی نیز دو تن دیگر از اعضای این گروه بازداشت شدند.
سعید حبیبی دیگر عضو این کمیته واز فعالان حوزه دانشجویی واز فعالان طيف چپ پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مورد تهدید وبازجویی قرار گرفت حبيبي كه با قرار وثيقه ازاد شده بود ولي در دادگاه چهارم مهرماه به سه سال حبس تعزيري محكوم شد.علي كلانكي در آذرماه در مقابل دانشگاه تهران بازداشت شد ودرنهايت به يكسال حبس تعليقي محكوم شد در دیماه نیز چهار عضو کمیته به صورت تلفنی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شدند از این چهار تن پریسا کاکایی ومهرداد رحیمی در ساعات هشت شب همان روز به دفترپیگیری مراجعه کرده بودندبازداشت شدند.کاکایی در بهمن ماه آزاد شدند پریسا کاکای وشیوا نظر آهاری بارها ازسوی نیروهای امنیتی مورد ازار واذیت قرار گرفتند , بهشون تاکید کردند که در صورت تعطیل نشدن سایت دیگراعضای کمیته را نیز بازداشت خواهند کرد .در دیماه نیز حسام میثاقی ٰ وسعید حبیبی ٰ دو عضو دیگر این کمیته توسط وزارت اطلاعات احضار ویا بارها طی تماسهای تلفنی متعدد از نیوروهای امنیتی مورد تهدید قرار گرفتند .علی کلانكي دربهمن ماه دستگیر ودر همان ماه آزادشددر میان ازادی ودستگیری اعضاء نوید خانخانی دیگر عضو این کمیته با حضور نیروهای امنیتی در منزل پدری اش در اصفهان بازداشت شد. همچنین نیروهای امنیتی صبح اسفند ماه با مراجعه به منازل پدری حسام میثاقی وسپهر عاطفی به تفتیش منازل وضبط وسایل شخصی آنها پرداختند آما به دلیل عدم حضور آنها در منزل موفق به بازداشت آنان نشدند.در روزهای پایانی سال 88 چهار تن از اعضای این کمیته سعید جلالی فرٰ علی کلانکیٰ مهرداد رحیمی وسعید حائری ٰ با قرار وثیقه های کلان از زندان اوین آزاد شدند.
در حال حاضر سه تن از اعضای این کمیته به نامهای شیوا نظر آهاری, کوهیار گودرزی, ٰ نوید خانجانی ٰ همچنان در زندان بسر می برند.اعضای این کمیته معتقدند که شیوا نظر اهاری در دور دوم بازداشت که از آذر ماه آغاز شد تا چندی پیش در سلولهای انفرادی وچند روز را در سلول انفرادی بسیار کوچک شبیه قفس سپری کردوی بارها به اعدام محکوم شده .وبازجوی پرونده وی از قاضی تقاضای اشد مجازات برای وی کرده است .لازم به ذکر است که تمامی اعضای دربند شدیدا تحت فشار واذیت برای گرفتن اعترافات تلویزیونی قرار گرفته وبا اتهاماتی نظیر ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ٰ ومحاربه روبرو هستند .به گفته اعضای این گروه نوید خانجانی در سلول های انفرادی سپاه وتحت بازجویی وفشار شدید قرار دارد .کوهیار گودرزی که ابانماه از دانشگاه صنعتی شریف اخراج شد نیز در زندان اوین با سر شکسته مشاهده شده وسخت زیر وتحت فشار برای پذیرفتن اتهاماتش قرار دارد .
در برابر طرح اتهامهايی همچون ارتباط اعضای این کمیته با گروههای مخالف نظام اعضای این گروه هرگونه ارتباط با گروههای سیاسی داخل وخارج از کشور را رد کرده واتهامات مطرح شده را واهی میخوانند. اعضای این گروه اتهامهای وارده ارتباط با سازمان مجاهدین خلق را از سوی کارشنا سان دستگاه قضایی را به عنوان حربه ای برای زمینه سازی برای حذف فیزیکی این مجموعه قلمداد ميكنند . اعضاي اين گروه به شيوه هاي گوناگون مورد ازاروتهديد قرار ميگيرند. اخرين خبر اينكه شيوا چندي پيش دست به اعتصاب غذايي خشك زد وحالش خيلي بد شد, كه وي را به بهداري زندان منتقل كردند وپرونده شیوا را به شعبه 26دادگاه انقلاب ارجاع دادند اما از وضعيت كوهياري وگودرزي خبري در دست نيست . یعنی دادگاه کوهیاری هنوز مشخص نیست وکیوان صمیمی نیز به
زندان بازگشت .

ادامه نشستهای گروه 5+1 درباره تحریم ایران


رادیو فرانسه:در حالیکه مذاکرات کشورهای عضو گروه 5+1 درباره اعمال مجازاتهای جدید علیه ایران ادامه دارد، رهبر حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است احتمال دارد تا چند هفته دیگر، کنگره این کشور، پیشنهاد یک قانون درباره مجازاتها علیه ایران را به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ارائه کند.
بگزارش خبرگزاری فرانسه سفیران کشورهای 5+1 که هفته گذشته تصمیم گرفتند نشست های خود درباره پرونده اتمی ایران را تسریع کنند، دیروز سه شنبه در نیویورک گردهم آمدند تا درباره اعمال مجازاتهای جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، گفتگو کنند.

یک منبع دیپلوماتیک نزدیک به این نشستها گفته است در جلسه دیروز، نماینده روسیه "چند پیشنهاد نسبتا سازنده" درباره پیشنویس قطعنامه مجازاتهای پیشنهادی آمریکا علیه ایران به این نشست ارائه کرده است.

بر اساس قطعنامه پیشنهادی آمریکا، نمایندگان کشور های بریتانیا، فرانسه، آمریکا، چین، روسیه و آلمان تلاش دارند درباره تحریمهای تسلیحاتی، اقدامات مالی و تحریم های هدفمند علیه سپاه پاسداران ایران، به نتایجی دست یابند.

در همین حال ستنی هویر، رهبر دموکراتهای آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور روز سه شنبه گفت امیدوار است کنگره آمریکا بزودی درباره ارسال پیشنهادات واحد دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا درباره ایران، به باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، اقدام کند.

مجلس نمایندگان و سنای آمریکا که پیشنویسهای مختلفی را درباره مجازاتها علیه ایران بویژه در بخش فروش انرژی به این کشور آماده کرده اند اکنون نیاز دارند پیش از ارسال پیشنهادات خود به رئیس جمهور اوباما، روی یک متن واحد ونهایی به توافق برسند.

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic