Wednesday, February 17, 2010

مقام روسی: افزایش احتمال حمله نظامی به رژیم تهران


خبرگزاری «ریا نووستی»/ "لئونید ایواشوف" رئیس آکادمی مشکلات ژئوپولیتیک روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران اعلام نمود که اکنون کاملاً محتمل است که آمریکا و اسرائیل به ایران ضربه نظامی وارد کنند.

ایواشوف گفت: "در دستورکاری روز ضربه به ایران از سوی آمریکا و اسرائیل قرار دارد که اکنون بسیار محتمل است، اما در اینجا بسیاری موارد به موضع روسیه و چین بستگی دارد".

وی خاطر نشان نمود که در حال حاضر ایران عملاً در محاصره پایگاه های نظامی و پایگاه های نیروی دریایی آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهای خود، در خلیج فارس، ترکیه، افغانستان، عراق و کویت قرار دارد.

ادعاهای وقیحانه نماینده رژیم در اجلاس شورای حقوق بشر


شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نشست سالانه خود را از روز دوشنبه با موضوع بررسی وضعیت اسفبار حقوق بشر در ایران در ژنو آغاز کرد. محمدجواد لاریجانی، رییس هیات ایرانی شرکت کننده در این اجلاس است. به نظر می رسد برادران لاریجانی وظیفه پادویی و دفاع از ولایت جور و ظلم علی خامنه ای را به عهده گرفته و خود را متعهد به دفاع به هر قیمت از آن کرده اند. محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر اسلامی قوه قضاییه را به عهده دارد که تحت سرپرستی برادرش یعنی، صادق لاریجانی است.
او در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل حرفهایی به زیان آورد که همه مدافعان حقوق بشر و نمایندگان کشورهای شرکت کننده در اجلاس را متعجب کرد. خبرگزاری رویتر می نویسد: "اين شورا همچنين وعده هاى نمايندگان ايران را ثبت كرده است كه در باره آزادى عقيده، آزادى بيان و حق تظاهرات مسالمت آميز اطمينان مى دهند."
همچنین در گزارش روز چهارشنبه اجلاس که از سوی 48 کشور عضو تایید شد آمده است: "ايران اعلام كرده كه يك دمكراسى باز و بر پايه موازين قانونى است و متعهد شده كه به طور كامل معاهده هاى بين المللى مربوط به حقوق بشر را رعايت كرده و اطمينان مى دهد كه شكنجه افراد حذف شده است."
این یاوه های مفت و بیهوده در مجمعی بین المللی هنگامی به زبان می آید و ثبت می شود که این روزها همگان شاهد برخوردهای غیر انسانی و تحقیرآمیز و شکنجه و آزار و اذیت و تجاوز جنسی توسط رژیم در بازداشتگاه های با نام و بی نام علیه دستگیر شدگان در اعتراضهای خیابانی هستند. ماجرای بازداشتگاه کهریزک، تجاوز جنسی به دختران پسران بازداشت شده که در عالی ترین سطوح نهادهای حکومتی مطرح و مورد کشمکش است، چیزی است که نمی شود آنرا پنهان کرد. اما با این همه، شورای حقوق بشر سازمان ملل که تشکیل شده از نمایندگان کشورهای عضو است، در چنبره بوروکراسی هزار توی خود گیر کرده و تنها به شنیدن یاوه های پوچ نمایندگان بی شرم گسیل شده از سوی رژیم ولایت فقیه بسنده می کند بدون آنکه این امکان را داشته باشد تا دروغهای آنان را رد کرده و نپذیرد و گامی موثر برای دفاع از مردم تحت ظلم و ستم ایران بردارد.
بنا به گزارشهای مخابره شده، نمايندگان جمهورى اسلامى پيشنهاد اسپانيا براى امضاى معاهده سازمان ملل در زمینه "منع شکنجه" را رد كرده اند و همچنين پيشنهاد آمريكا براى اعزام مانفرد نواك، حقوقدان اتريشى به عنوان نماينده ويژه در امور شكنجه به ايران و دسترسى وى به مراكز نگهدارى زندانيان را نپذیرفته اند. علت رد نماینده ویژه بررسی شکنجه را جواد لاریجانی اینگونه پاسخ داده است: "به دلیل منع شکنجه در قانون اساسی ایران نیازی به اعزام گزارشگر ویژه شکنجه نیست."
او همچنین ادعا کرد: "این پیشنهادها توسط گروهکی سازمان یافته از تعدادی از کشورها مطرح شده که فضای خطرناکی را در شورای حقوق بشر ایجاد کرده‌اند."
ارون رودز، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در واکنش به گفته های لاریجانی آنرا "نشانه رفتار فریبکارانه دولت ایران نسب به هنجارهای بین‌المللی حقوق بشر" دانست.
دستگیری و تحت شکنجه قرار دادن فعالان سیاسی و حقوق بشری و مردمی که از ستمگریهای رژیم ولایت فقیه به جان آمده اند، همچنان ادامه دارد. بیدادگاه های رژیم بر خلاف ادعاهای منزجر کننده پادوهای بین المللی آنها، همچنان به صدور حکم اعدام برای دستگیرشدگان ادامه می دهد.
توقف این پروسه مرگ آفرین و برهم زدن بساط ظالمان و ستمگران رژیم ولایت فقیه تنها از عهده جوانان و مردم ایران بر می آید؛ همانها که جنبش آزادیخواهانه شان این روزها چشم جهانیان را خیره کرده است.

رژيم تهران، ركورددار سركوب خبرنگاران در جهان


به گزارش خبرگزاری رويتر، در يک گزارش تحقيقاتى توسط كميته بين المللى دفاع از خبرنگاران، رژیم تهران ركوردار سركوب خبرنگاران شده است.

مديركل كميته بين المللى دفاع از خبرنگاران در يک كنفرانس خبرى در توكيو گفت، وضعيتى كه خبرنگاران در ايران با آن روبرو هستند، بسيار نگران كننده است.

وی گفت، مدارک ما نشان مى دهد كه 47 خبرنگار در ايران در حال حاضر زندانى هستند. اين رقم بالاتر از هر كشور ديگرى در جهان، حتى چين است.

مديركل كميته بين المللى دفاع از خبرنگاران گفت، رفتار رژيم تهران با خبرنگاران خيانت بار است، سركوب عليه آنها ادامه دارد. ما به شدت نگران سرنوشت خبرنگارانى كه در ايران زندانى هستند، مى باشيم. ما بايد به خبرنگارانى كه در زندان هستند نشان دهيم كه آنها را فراموش نكرده ايم و همبستگى بين المللى با آنها وجود دارد و بايد اين را به مقامات رژيم تهران نيز حالى كنيم .

کمیته حفاظت از رورنامه نگاران: سرکوب ازادی مطبوعات در ایران از هر نقطه دیگری در خاورمیانه شدید تر است


کمیته حفاظت از رورنامه نگاران می گوید ایران سال گذشته به یکی از شدید ترین سرکوب روزنامه نگاران در جهان دست زد، اما اضافه می کند پوشش موارد نقض حقوق بشر در رسانه های خاورمیانه و همکاری آنها با طرفداران محلی حقوق بشر افزایش یافته است.
کمیته، که دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد، می گوید نیروهای امنیتی در ایران از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که اعتراضات انبوهی را در سراسر کشور موجب شد، بالغ بر ۱۰۰ خبرنگار را دستکیر کرده اند. و تهران هنوز ۲۳ نویسنده و سردبیر را در بازداشت دارد، که پس از چین با ۲۴ نفر، مقام دوم را دارا است.
گروه در گزارش سالیانه خود در مورد حملات به مطبوعات می گوید دولت ها در خاورمیانه روز بروز بیشتر سعی می کنند از انتشار اطلاعات در اینترنت جلوگیری کنند، و از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک برای هدف گرفتن روزنامه نگاران، وبلاگ نویسان و ناراضیان استفاده می کنند.
کمیته حفاظت از روزنامه نگاران همچنین از یمن بعنوان یکی از سرکوبگرترین کشورهای برای مطبوعات در منطقه نام می برد.
با این حال، کمیته یاد آور می شود در کشورهایی مانند مصر، مراکش و بحرین، علیرغم شدت عمل دولت هایشان، انتشار گزارش های مربوط به به موارد نقض حقوق بشر بیشتر شده است.

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic