Tuesday, August 24, 2010

علی اکبر حیدری فر: زندان کهریزک زندان رسمی و قانونی بوده


حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد، سعید مرتضوی معروف به قاضی مرتضوی و علی اکبر حیدری فر سه تن از مقام های قضایی مسئول در جنایت های صورت گرفته در بازداشتگاه(سوله) کهریزک هستند که خبر حکم تعلیق آن ها روز گذشته از سوی غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور نیز تایید شد.
پس از انتشار این اسامی اما، علی اکبر حیدری فر قاضی سابق شعبه یک دادیاری انقلاب جوابیه ای در دفاع از خود به روزنامه جمهوری اسلامی ارسال کرده است که بر اساس گزارش دانشجو نیوز، این جوابیه عینا در زیر می آید.

1 ـ در خصوص رسیدگی به اتهامات اغتشاشاگرانی که در روز 18 تیر 1388 براساس فراخوان رسانه های ضدانقلاب و گروههای معاند خارجی و داخلی متعاقب فتنه‌های بعد از انتخابات مقابل دانشگاه تهران نظم و امنیت شهر را مختل و با آتش زدن وسایل نقلیه و امکانات مربوط به خدمات عمومی با نیروهای امنیتی و انتظامی درگیر و تعدادی از پرسنل پلیس امنیت تهران در اثر اصابت چاقو و قمه مضروب و عده‌ای از آنها در حالت کما و بی‌هوشی در بیمارستان بستری گردیدند.

افراد دستگیر شده پس از 24 ساعت بازداشت اولیه در پلیس امنیت به لحاظ دستگیری حین ارتکاب جرم علنی با صورتجلسه مفصل و مشروح مبنی بر دستگیری متهمان در محل ارتکاب جرم و اغتشاشات مذکور و ذکر بی‌توجهی آنها به تذکرات و هشدارهای پلیس و احصاء اعمال مجرمانه‌ای که توسط متهمین دستگیر شده انجام گردیده اینجانب به عنوان یکی از قضات ویژه امنیت تهران، پرونده‌های مربوطه را با نظارت معاون امنیت دادستان تهران رسیدگی و قرار تامین قانونی با لحاظ محتویات پرونده، گزارش پلیس امنیت و اظهارات متهمین وفق مقررات صادر نمودم.


لذا مسئولیت رسیدگی قضائی و صدور قرار تامین مناسب بر عهده اینجانب و معاون امنیت دادستانی تهران می‌باشد و در این رابطه چنانچه کوچکترین اشتباه قضائی در ارتباط با تناسب قرار صادره و تصمیم قضائی با محتویات پرونده باشد قضات رسیدگی کننده پاسخگو خواهند بود ولیکن پاسخگویی نسبت به جرایم احتمالی که منتسب به مامورین زندان کهریزک می‌باشد و حتی فرمانده سابق نیروی انتظامی تهران نیز از آن بی‌اطلاع بوده و در خصوص وی که مسئول مستقیم براساس سلسله مراتب آنان است نیز دادگاه نظامی تهران حکم برائت صادر نموده بسیار بدیهی است که قضات رسیدگی کننده هیچگونه مسئولیتی نسبت به اقدامات خودسرانه مأ‌موران خاطی ندارند...

و براساس (اصل شخصی بودن جرم و مجازاتها) کسانی که احیانا مرتکب ضرب و شتم غیرقانونی شده اند خودشان باید پاسخگو بوده باشند و مسئولیت رسیدگی قضائی به پرونده اغتشاشگران 18تیر با مسئولیت اقدامات غیرقانونی در بازداشتگاه کهریزک دو مقوله متفاوت بوده که خلط آن ظلم بزرگی نسبت به قضات ویژه امنیت می‌باشد ... اینجانب و همه همکاران قضائی مرتبط با پرونده مزبور از آنچه در زندان کهریزک رخ داده بیش از همه متأثریم اما هر عمل خلاف قانون احتمالی که در این ارتباط محقق گردیده بدون اطلاع و خواست قضات رسیدگی کننده و حتی فرماندهی مستقیم آنان انجام شده است.

زندان کهریزک زندان رسمی و قانونی بوده و اقدام نیروی انتظامی و پلیس امنیت و سایر نیروهای امنیتی در دستگیری اغتشاشگران 18 تیرماه که علنا و آشکارا مرتکب حرکتی خلاف امنیت ملی گردیده بودند و همچنین نوع و نحوه رسیدگی انجام شده در بازجویی اولیه متهمان توسط قضات امنیت کاملا منطبق با موازین قانونی و شرعی بوده است اما هر اقدام و عمل انجام شده در بازداشتگاه کهریزک مقوله جدا از این دو موضوع می‌باشد و ارتباطی به قضات رسیدگی کننده ندارد ...

2 ـ دادسرای کارکنان دولت پیرو اعلام شکایت و گزارشات مراجع مختلف براساس ارجاع ریاست محترم قوه قضائیه در رابطه با قضات رسیدگی کننده به پرونده اغتشاشگران 18 تیر 1388 و موضوع بازداشتگاه کهریزک وارد رسیدگی شده و پس از تحقیقات جامع بازپرس دادسرای کارکنان دولت و استعلام از مراجع مربوطه از جمله دادسرای نظامی تهران، بیمارستانهای مربوطه، شورای پزشکی قانونی و غیره و تحقیق از شکات و بررسی دلایل و مدارک طرفین و اخذ دفاعیات قضات مرتبط با تمایل خود قضات در نهایت پس از حدود 10 ماه رسیدگی نسبت به سه نفر قضاتی که در این پرونده از آنان شکایت شده بود به نحو مشروح و مستدل در 43 صفحه قرار منع پیگرد و رأی بر بی‌گناهی و عدم توجه هرگونه اتهامی در خصوص حوادث کهریزک صادر و با ارجاع به قاضی اظهارنظر دادسرای کارکنان دولت رای مذکور تأیید و قطعی و به طرفین پرونده ابلاغ گردید.

بنابراین خبر صدور قرار تعلیق مصونیت قضائی در رابطه با موضوعی که سابقا در دادسرای کارکنان دولت رسیدگی قضائی شده و قضات مربوطه تبرئه و از توجه هر نوع اتهام و ادعای متصور و ممکن مبرا شناخته شده‌اند اقدامی غیرعادلانه و غیرمعمول به نظر می‌رسد زیرا صرفنظر از اینکه براساس اغراض سیاسی و جناحی که در فرصت مناسب در رابطه با آن توضیح داده و دلایل متقن ارائه خواهد شد حیثیت قضات ویژه امنیت تهران به نحو بی‌سابقه‌ای در رسانه‌ها و افکار عمومی در اثر این عمل مخدوش گردید و در رابطه با موضوعی که وفق مقررات در مورد آن رسیدگی شده و تصمیم قضائی مبنی بر منع پیگرد قضات به دلیل عدم توجه اتهام صادر و در مسیر قضائی قاضی اظهارنظر نیز آن را تأیید نموده امری خلاف قواعد آمره قانون آئین دادرسی کیفری به نظر می‌رسد که اینگونه برخوردها مورد انتظار نمی‌باشد

اعتصاب غذای نيما نحوی، دانشجوی دربند زندان متی کلای بابل



يما نحوی فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل روز دوشنبه اول شهریورماه در اعتراض به آنچه که نقض حقوق وی در زندان بر پايه ی اساسنامه و مقررات سازمان زندان های کل کشور می باشد، دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
به گزارش گویا نیوز، نيما نحوی در اعتراض به عدم موافقت با انتقال وی به يکی از زندان های شهر محل سکونت خود، عدم موافقت با عفو مشروط با توجه به گذراندن بيش از نيمی از دوران محکوميت خود و هم چنين انتقال وی از بند ويژه ی زندان متی کلا به بند مجرمين خطرناک، اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز نموده و اعلام کرد: " تا با درخواست وی مبنی بر انتقال به زندان محل سکونتش بر طبق قوانين و اساسنامه سازمان زندان های کل کشور موافقت صورت نگيرد دست از اعتصاب غذا نخواهيد کشيد".
به گزارش منابع آگاه دانشجويی بابل دادگستری شهرستان بابل در جواب به در خواست ارائه گرديده از سوی خانواده اش مبنی بر انتقال وی، خواستار مراجعه آنها به اداره اطلاعات شهرستان بابل شده اند که پس از مراجعه خانواده اين دانشجوی دربند به اداره اطلاعات شهرستان بابل با برخورد تند و زننده مسئولين امنيتی اين شهرستان مواجه شدند.
با به پايان رسيدن دوران محکوميت دانشجويان دربند زندان متی کلای بابل (ايمان صديقی، محسن برزگر، مشفق سمندری، حسين جليل نتاج و محمد اسماعيل زاده) فشارهای نهادهای امنيتی بر ديگر فعالين دانشجويی و سياسی اين استان شدت گرفته است.
گزارش ها حاکی از آن است که با اتمام دوران شکنجه های جسمی اين افراد دوره ی فشار ها و محروميت های مدنی و حقوقی فعالين اين استان تشديد شده است، چنانچه بسياری از اين فعالين، بيش از يک سال است در انتظار صدور حکم خود از سوی دادگاه تجديد نظر استان مازندران و برخی ديگر در انتظار صدور حکم اوليه ی خود از سوی دادگاه انقلاب شهرستان های مختلاف استان می باشند که همچنان زمان صدور احکام آن ها نامعلوم می باشد که اين امر باعث گرديده حقوق اجتماعی فعالين اين استان از جمله تحصيل در دانشگاه، گذراندن دوران خدمت سربازی، اشتغال و ... سلب گردد.
نيما نحوی فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل که تا کنون 3 بار دستگير گرديده است، آخرين بار در حوادث پس از انتخابات به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام به از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بابل به 10 ماه حبس تعزيری و یک سال محروميت از تحصيل محکوم گشت. گفتنی است وی تا کنون بيش از پنج ماه از دوران حبس خود را سپری نموده که بر طبق قوانين سازمان زندان ها می بايست با اتمام پنج ماه از دوره ی محروميت خود با عفو مشروط آزاد گردد ولی با عدم موافقت نهادهای امنيتی و اطلاعاتی استان وی همچنان در زندان به سر می برد و از حقوق ذکر شده در اساسنامه ی سازمان زندان های کل کشور محروم می باشد

عفو بین الملل: نوجوان ایرانی در آستانه اعدام


سه‌شنبه، ۰۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۲۴ اوت ۲۰۱۰
سازمان عفو بین الملل در سندی که روز بیست و نهم مرداد ماه صادر و روز گذشته منتشر کرد، با ابراز نگرانی از احتمال اجرای حکم ابراهیم حمیدی، نوجوان محکوم به اعدام، خواستار توقف و تبدیل حکم صادره برای وی شد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، سازمان عفو بین الملل در سند خود مطرح کرده است که با وجود نقص در پرونده و رد احکام صادره دادگاه توسط دیوان عالی کشور، با اصرار مقامات قضایی استان، ابراهیم حمیدی همچنان با حکم اعدام روبروست.
حمیدی که هم اکنون ۱۸ ساله و در خطر اعدام می باشد ، در حال حاضر وکیلی ندارد.عفو بین الملل در این سند تاکید می کند که حمیدی به خاطر آزار جنسی شخصی در دو سال قبل، یعنی زمانی که وی تنها ۱۶ سال داشته به مرگ محکوم شده. وی اعترافات اولیه خود را پس گرفته و می گوید که این اعترافات را تحت فشار و شکنجه انجام داده است.
از سال ۱۹۹۰ تاکنون، رژیم آخوندی حداقل ۴۶ نوجوان زیر ۱۸ سال را اعدام کرده است، که هشت تن از این تعداد در سال ۲۰۰۸ و پنج نفر نیز در سال ۲۰۰۹ اعدام شده اند. از آن جمله می توان به بهنود شجاعی، مصلح زمانی و دلارا دارابی اشاره کرد. دلارا دارابی در یازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۸، با وجود دستور رئیس وقت قوه قضائیه رژیم آخوندی مبنی به دادن مهلت دوماهه برای جلب رضایت اولیای دم، بدون اطلاع خانواده و حتی وکلای وی، در زندان لاکان رشت به دار آویخته شد.
در حال حاضر نیز حداقل ۱۳۵ نوجوان در زندانهای رژیم ایران در انتظار اعدام می باشند. در گزارشی که عفو بین الملل از سازمان های مدافع حقوق بشر در ماه مه سال ۲۰۰۹ منتشر کرد، آمده است که ایران تنها کشوری در جهان است که همچنان به اعدام مجرمان نوجوان و اجرای برخی مجازات های غیرانسانی مانند سنگسار ادامه می دهد

مهدی کروبی: مردم باید برای حکومت دینی و غیر دینی تصمیم بگیرند


مهدی کروبی، از مخالفان دولت ایران، اراده مردم را تعیین کننده نظام حکومتی دینی یا غیر دینی دانسته و از تصمیم خود به شرکت در راهپیمایی روز قدس خبر داده است.

روز پنجشنبه، ۲۸ مرداد (۱۹ اوت)، سایت خبری سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، بخشی از مصاحبه اینترنتی مهدی کروبی، دبیرکل حزب را منتشر کرد که در آن، وی به سئوالاتی در مورد وضعیت کنونی و چشم انداز آتی کشور پاسخ داده است.

در این مصاحبه که متن کامل آن تحت عنوان "شیخ اصلاحات در تالار مسنجر" در وبسایت مهدی خزعلی منتشر شده، از آقای کروبی سئوال شد که آیا با یک حکومت سکولار موافق است که در آن، ضمن احترام به همه ادیان، دین از سیاست جداست و یا از نظرات آیت الله روح الله خمینی و آیت الله علی خامنه ای حمایت می کند که گفته اند "دیانت ما عین سیاست ماست؟"

آقای کروبی گفت که خود شخصا طرفدار حکومت دینی است که در آن ارکان نظام بر آرای مردم استوار باشد اما در عین حال افزود "اینکه چه حکومتی باشد یا نباشد، آن به مردم مربوط است و می توانند هرگونه حکومتی را که برای خود مناسب می دانند تعیین کنند."

وی در عین حال گفت که از آنجا که اکثر مردم ایران مذهبی هستند، به اعتقاد او، حکومتی را می خواهند که در آن قوانین دینی اجرا شود و با ابراز این نظر که حکومتی که امروز در ایران وجود دارد، "نه پر پایه جمهوریت است و نه بر پایه دیانت" تاکید کرد که "سایر حکومت ها را نفی نمی کنم، مردم هرچه را که بخواهند می پذیرم."

آقای کروبی در انتقاد از نحوه اداره کشور در حال حاضر، گفت "متاسفانه اکنون جریانی در راس امور است که ابزار در دست اوست و به خواست مردم توجه نمی کند" و افزود که نظامی که اکنون در کشور مستقر است همان نظامی نیست که مردم سی و یک سال پیش به استقرار آن رای دادند.

وی خواستار اجرای قانون اساسی شد و گفت که می توان براساس همین قانون، خواست اکثر مردم با گرایش های مختلف را برآورده کرد هر چند افزود که "هرقانون و کتابی که از مغز بشر تراوش پیدا کرده، طبیعی است که نقص و عیب هم داشته باشد و در یک محیط آزاد که مطبوعات آزاد و مستقل هم باشند، می توان آن را بازنگری کرد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی رهبران حکومت کنونی را به نادیده گرفتن قانون اساسی متهم کرد و گفت "باید توجه داشت که مهمترین قسمت های قانون اساسی یعنی احترام به حق مردم و پذیرش خواست مردم، توسط حاکمیت، نقض می شود و در نظر گرفته نمی شود."

مهدی کروبی گفت که لازم است شرایطی وجود داشته باشد که همگان، حتی طرفداران "همین تفکر تمامیت خواه هم که خواست مردم را در نظر نمی گیرد" بتوانند نظر خود را ابراز دارند بی آنکه خود را به مردم تحمیل کنند.

آقای کروبی مجلس و قوه قضائیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت "با احترام به نمایندگان مجلس می گویم اگر مجلسی جدی داشتیم، قوه قضائیه جدی داشتیم، حتما وضع ما این نبود که قوه مجریه ادعا کند من قانون را اجرا نمی کنم و بچه هایمان در زندان ها بنالند و اعتصاب غذا کنند و شکنجه بشوند."

مهدی کروبی شورای نگهبان را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت که براساس قانون اساسی، این شورا باید نقشی نظارتی داشته باشد، اما در عمل به "یک مرجع حاکم" تبدیل شده است.

آقای کروبی در مورد تاثیر فعالیت مردم بر شرایط سیاسی کشور گفت که "با فشار افکارعمومی می توان حاکمیت را مجبور به قانونمندی کرد، فشار و نه درگیری" و افزود "این تجمعات و آگاه سازی ها نتیجه می دهد و بالاخره خواه و ناخواه باید کشور را اداره کنند و برای همیشه که نمی شود با پول نفت زندگی کرد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت که حکومت هم سرانجام ناگزیر به تغییر روش خود خواهد شد و افزود "اگر همپای دنیا حرکت نکنند، مردم همراهیشان نمی کنند، مگر اینکه به خواسته شان عمل کنند، اینگونه مجبور به پیروی از مردم می شوند."

مهدی کروبی در مورد موفقیت در مبارزه علیه شرایط کنونی ایران گفت: "نخواهیم که خیلی زود پیروز شویم، چون پیروزی زودرس را زود از دست می دهیم و فراموش می کنیم."

راهپیمایی روز قدس




مخالفان دولت از فرصت راهپیمایی روز قدس سال گذشته برای تظاهرات استفاده کردند

در این مصاحبه مهدی کروبی از مردم خواسته است که هنگام شرکت در راهپیمایی روز قدس"اجازه سوء استفاده به حکومت ندهند."

سال گذشته، در حالی که مانند سال های قبل، راهپیمایی سازمان داده شده از سوی دولت جریان داشت، معترضان به نتیجه انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری با استفاده از این فرصت، تظاهرات گسترده ای را در تهران و چند شهر دیگر برگزار کردند و شعارهایی در طرح خواسته های خود دادند.

در پی این تظاهرات، مقامات دولتی شرکت کنندگان در تظاهرات غیر دولتی را به اقداماتی مانند پاره کردن عکس آیت الله روح الله خمینی و اهانت به مقدسات دینی متهم ساختند و رسانه های دولتی از جمله رادیو و تلویزیون به تبلیغات وسیعی در این مورد دست زدند.

آقای کروبی در باره راهپیمایی سال جاری گفته است: "این راهپیمایی هر ساله برگزار می شود و ما هم در آن حضور خواهیم داشت و در مورد تشکیل هسته های اولیه و برنامه ریزی برای این روز، در حال مشاوره با دوستان هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی در مورد انگیزه خود از شرکت در این راهپیمایی گفته است که "مساله حقی است که از یک ملتی تضییع شده است."

وی در عین حال به شرکت کنندگان توصیه کرده است که "خواهش می کنم شعاری ندهید که حکومت از آن سوء استفاده کند، دوما ممکن است که از طرف خودشان بین شما نفوذی بفرستند تا فضا را تهییج کنند، خواهش می کنم سایرین را دعوت به آرامش کنید، حرمت روزه را نگه دارید، خواهش می کنم عده ای قلیل که عذر شرعی دارند و روزه نیستند، حرمت نگاه دارند تا حکومت از آن سوژه نسازد"

دبیرکل حزب اعتماد ملی در اشاره به واکنش دولت به تظاهرات روز قدس سال گذشته گفته است "عکس پاره امام را نشان می دهند، دستانش پیداست اما سرو کله اش پیدا نیست."

اشاره آقای کروبی به فیلم کوتاهی است که دستی را در حال آتش زدن عکسی از آیت الله روح الله خمینی را نشان می داد و تلویزیون دولتی با پخش این فیلم، تظاهرکنندگان مخالف دولت را به این اقدام متهم کرد در حالیکه مخالفان گفتند که تمامی این فیلم ساختگی است.

مهدی کروبی: مردم باید برای حکومت دینی و غیر دینی تصمیم بگیرند


مهدی کروبی، از مخالفان دولت ایران، اراده مردم را تعیین کننده نظام حکومتی دینی یا غیر دینی دانسته و از تصمیم خود به شرکت در راهپیمایی روز قدس خبر داده است.

روز پنجشنبه، ۲۸ مرداد (۱۹ اوت)، سایت خبری سحام نیوز، متعلق به حزب اعتماد ملی، بخشی از مصاحبه اینترنتی مهدی کروبی، دبیرکل حزب را منتشر کرد که در آن، وی به سئوالاتی در مورد وضعیت کنونی و چشم انداز آتی کشور پاسخ داده است.

در این مصاحبه که متن کامل آن تحت عنوان "شیخ اصلاحات در تالار مسنجر" در وبسایت مهدی خزعلی منتشر شده، از آقای کروبی سئوال شد که آیا با یک حکومت سکولار موافق است که در آن، ضمن احترام به همه ادیان، دین از سیاست جداست و یا از نظرات آیت الله روح الله خمینی و آیت الله علی خامنه ای حمایت می کند که گفته اند "دیانت ما عین سیاست ماست؟"

آقای کروبی گفت که خود شخصا طرفدار حکومت دینی است که در آن ارکان نظام بر آرای مردم استوار باشد اما در عین حال افزود "اینکه چه حکومتی باشد یا نباشد، آن به مردم مربوط است و می توانند هرگونه حکومتی را که برای خود مناسب می دانند تعیین کنند."

وی در عین حال گفت که از آنجا که اکثر مردم ایران مذهبی هستند، به اعتقاد او، حکومتی را می خواهند که در آن قوانین دینی اجرا شود و با ابراز این نظر که حکومتی که امروز در ایران وجود دارد، "نه پر پایه جمهوریت است و نه بر پایه دیانت" تاکید کرد که "سایر حکومت ها را نفی نمی کنم، مردم هرچه را که بخواهند می پذیرم."

آقای کروبی در انتقاد از نحوه اداره کشور در حال حاضر، گفت "متاسفانه اکنون جریانی در راس امور است که ابزار در دست اوست و به خواست مردم توجه نمی کند" و افزود که نظامی که اکنون در کشور مستقر است همان نظامی نیست که مردم سی و یک سال پیش به استقرار آن رای دادند.

وی خواستار اجرای قانون اساسی شد و گفت که می توان براساس همین قانون، خواست اکثر مردم با گرایش های مختلف را برآورده کرد هر چند افزود که "هرقانون و کتابی که از مغز بشر تراوش پیدا کرده، طبیعی است که نقص و عیب هم داشته باشد و در یک محیط آزاد که مطبوعات آزاد و مستقل هم باشند، می توان آن را بازنگری کرد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی رهبران حکومت کنونی را به نادیده گرفتن قانون اساسی متهم کرد و گفت "باید توجه داشت که مهمترین قسمت های قانون اساسی یعنی احترام به حق مردم و پذیرش خواست مردم، توسط حاکمیت، نقض می شود و در نظر گرفته نمی شود."

مهدی کروبی گفت که لازم است شرایطی وجود داشته باشد که همگان، حتی طرفداران "همین تفکر تمامیت خواه هم که خواست مردم را در نظر نمی گیرد" بتوانند نظر خود را ابراز دارند بی آنکه خود را به مردم تحمیل کنند.

آقای کروبی مجلس و قوه قضائیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت "با احترام به نمایندگان مجلس می گویم اگر مجلسی جدی داشتیم، قوه قضائیه جدی داشتیم، حتما وضع ما این نبود که قوه مجریه ادعا کند من قانون را اجرا نمی کنم و بچه هایمان در زندان ها بنالند و اعتصاب غذا کنند و شکنجه بشوند."

مهدی کروبی شورای نگهبان را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت که براساس قانون اساسی، این شورا باید نقشی نظارتی داشته باشد، اما در عمل به "یک مرجع حاکم" تبدیل شده است.

آقای کروبی در مورد تاثیر فعالیت مردم بر شرایط سیاسی کشور گفت که "با فشار افکارعمومی می توان حاکمیت را مجبور به قانونمندی کرد، فشار و نه درگیری" و افزود "این تجمعات و آگاه سازی ها نتیجه می دهد و بالاخره خواه و ناخواه باید کشور را اداره کنند و برای همیشه که نمی شود با پول نفت زندگی کرد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی اظهار داشت که حکومت هم سرانجام ناگزیر به تغییر روش خود خواهد شد و افزود "اگر همپای دنیا حرکت نکنند، مردم همراهیشان نمی کنند، مگر اینکه به خواسته شان عمل کنند، اینگونه مجبور به پیروی از مردم می شوند."

مهدی کروبی در مورد موفقیت در مبارزه علیه شرایط کنونی ایران گفت: "نخواهیم که خیلی زود پیروز شویم، چون پیروزی زودرس را زود از دست می دهیم و فراموش می کنیم."

راهپیمایی روز قدس




مخالفان دولت از فرصت راهپیمایی روز قدس سال گذشته برای تظاهرات استفاده کردند

در این مصاحبه مهدی کروبی از مردم خواسته است که هنگام شرکت در راهپیمایی روز قدس"اجازه سوء استفاده به حکومت ندهند."

سال گذشته، در حالی که مانند سال های قبل، راهپیمایی سازمان داده شده از سوی دولت جریان داشت، معترضان به نتیجه انتخابات بحث برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری با استفاده از این فرصت، تظاهرات گسترده ای را در تهران و چند شهر دیگر برگزار کردند و شعارهایی در طرح خواسته های خود دادند.

در پی این تظاهرات، مقامات دولتی شرکت کنندگان در تظاهرات غیر دولتی را به اقداماتی مانند پاره کردن عکس آیت الله روح الله خمینی و اهانت به مقدسات دینی متهم ساختند و رسانه های دولتی از جمله رادیو و تلویزیون به تبلیغات وسیعی در این مورد دست زدند.

آقای کروبی در باره راهپیمایی سال جاری گفته است: "این راهپیمایی هر ساله برگزار می شود و ما هم در آن حضور خواهیم داشت و در مورد تشکیل هسته های اولیه و برنامه ریزی برای این روز، در حال مشاوره با دوستان هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی در مورد انگیزه خود از شرکت در این راهپیمایی گفته است که "مساله حقی است که از یک ملتی تضییع شده است."

وی در عین حال به شرکت کنندگان توصیه کرده است که "خواهش می کنم شعاری ندهید که حکومت از آن سوء استفاده کند، دوما ممکن است که از طرف خودشان بین شما نفوذی بفرستند تا فضا را تهییج کنند، خواهش می کنم سایرین را دعوت به آرامش کنید، حرمت روزه را نگه دارید، خواهش می کنم عده ای قلیل که عذر شرعی دارند و روزه نیستند، حرمت نگاه دارند تا حکومت از آن سوژه نسازد"

دبیرکل حزب اعتماد ملی در اشاره به واکنش دولت به تظاهرات روز قدس سال گذشته گفته است "عکس پاره امام را نشان می دهند، دستانش پیداست اما سرو کله اش پیدا نیست."

اشاره آقای کروبی به فیلم کوتاهی است که دستی را در حال آتش زدن عکسی از آیت الله روح الله خمینی را نشان می داد و تلویزیون دولتی با پخش این فیلم، تظاهرکنندگان مخالف دولت را به این اقدام متهم کرد در حالیکه مخالفان گفتند که تمامی این فیلم ساختگی است.

ساخت بمب افکن کرار بدون دعای رهبری ایران میسرنبود

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic