Monday, January 11, 2010

آمریکا قصد ایران برای محاکمه هفت بهائی را محکوم کرد


دولت آمریکا تصمیم دولت ایران برای شروع محاکمه هفت بهائی در ایران به اتهام جاسوسی را "به شدت" محکوم کرده است.

این هفت نفر بنام های فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت، عضو گروهی بنام "یاران" و سرپرست جامعه بهائیان ایران هستند که سال گذشته دستگیر شدند.

فیلیپ کرولی دستیار وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که دوشنبه شب منتشر شد نوشت که این هفت نفر برای بیش از 20 ماه تحت بازداشت بوده اند بدون آنکه هیچ گونه شواهدی علیه آنها ارائه شود و به مشاوره حقوقی دسترسی داشته باشند.

او نوشت که بنابه گزارش ها تا 48 بهائی هم اکنون "فقط به خاطر عقاید مذهبی خود" در ایران محبوس هستند و دولت ایران را مسئول سلامتی آنها در زندان دانست.

آقای کرولی گفت: "ما عمیقا نگران ادامه سرکوب بهائیان در ایران و نحوه رفتار با سایر اعضای اقلیت های مذهبی که فقط به دلیل عقاید خود هدف قرار می گیرند هستیم."

او گفت همراه با جامعه جهانی از دولت ایران می خواهد که کلیه اقلیت های مذهبی را که به خاطر استفاده مسالمت آمیز از حقوق انسانی و آزادی های اساسی خود زندانی شده اند را آزاد کند.

وکلای این هفت بهایی که محاکمه آنها چند بار عقب افتاده است، استدلال کرده اند که قرار بازداشت موقت آنان منقضی شده و غیرقانونیست.

مقام های قضایی ایران این هفت بهایی را به جاسوسی برای اسرائیل، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام متهم کرده بودند.

"جامعه جهانی بهائی" و خانواده های این هفت نفر این اتهام ها را بی اساس می دانند.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic