Tuesday, December 1, 2009

صفار هرندی: ما زندانی سیاسی نداریم


صفارهرندي در پاسخ به شعار «زنداني سياسي آزاد بايد گردد» گفت: ما زنداني سياسي نداريم بلكه آنهايي كه شما ميگويد زنداني امنيتي هستند كه به خاطر اردوكشي به خيابانها به حبس افتادهاند.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، محمدحسين صفارهرندي شب گذشته در دانشگاه محقق اردبيلي و در جمع دانشجويان اين دانشگاه در سخناني افزود: امروز در اردوگاه آمريكا تنها كساني اعلام و ابراز وجود ميكنند كه همچنان به دلارهاي آمريكا چشم طمع دارند و خود را در مقابل ان مرعوب شده ميدانند.
وي خاطر نشان كرد: البته در حال حاضر صداي ملت بزرگ ايران كه شعار نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي است را سر ميدهند گوش اين ابرقدرتها را كر كرده است و ننگ بزرگي بر پيشاني آنها حك شده است!.
صفارهرندي ادامه داد: شعاري كه دانشجويان ما در 30 سال گذشته بارها آن را تكرار و در صحنههاي مبارزاتي الگو قرار دادند مرگ بر استكبار به ويژه آمريكا و اسرائيلي بوده است كه دنيا لحظهاي از دست آنها آرام و قرار نيافته است.
وي روز 16 آذر را روز ننگ و نفرت از آمريكا دانست و تصريح كرد: همه ساله در 16 آذر ياد پيشگاماني را گرامي ميداريم كه در صحنههاي مبارزات ضد استبدادي خون خود را به پاي نهال انقلاب ريختند و اجازه ندادند آمريكاي جهانخوار ايران را چون گوشت قرباني تقسيم كرده و در آن جولان دهد.
صفارهرندي گفت: تحقيري كه آمريكا در 30 سال گذشته از ملت ما به ويژه دانشجويان و نسل جوان پذيرفته است هرگز فراموش نخواهد كرد .
وي گفت: در 16 آذر سه شخصيت اهورايي خود را فدا كردند تا چهره منحوس نيكسون بيشتر از گذشته لكهدار شده و بيآبرو شود.
وی گفت: اين نظام به هيچ وجه به قدرتهاي بزرگ كه قصد تجاوز، بلوا و شورش را در ايران مقتدر ما داشته باشند اجازه خودنمايي نخواهند داد و به جز از آمريكا دست ديگر سران استكبار نظير انگليس و روسيه را نيز از منافع اين ملت قطع خواهد كرد(یعنی هنوز قطع نشده،اعتراف در اوج دروغگویی).
وي با طرح اين سئوال كه چرا عدهاي در اوايل انقلاب با فروپاشي شوروي سابق دست به دامن آمريكا شدند، گفت: آنهايي كه براساس اين تفكر طرفداري آمريكا را مزيت بزرگ ميدانستند امروز در نهايت حقارت و مذلت شعار مرگ بر روسيه را سر ميدهند و در اين فضا افكار و اذهان عدهاي را مخدوش ميسازند.
صفارهرندي انقلاب اسلامي را به مانند يك الگوي شايسته براي كشورها و جوامع كنوني اعلام كرد و گفت: ايرانيان هميشه به اين تفكر خود ميبالند كه هرگز به اردوگاه شرق و غرب وارد نشده و روي انديشه ماركسيست، ليبراليسم، امپرياليست تكيه نكرده و تنها الگوي خود را انقلاب اسلامي و ارزشهاي آن ميدانند.
وی گفت: الگوي انقلاب اسلامي كه امروز در بسياري از كشورهاي جهان در حال تكرار و سرمشق قرار گرفتن است حتي به حيات خلوت آمريكا و كشورهاي همسايه آن رسيده است و عظمت اين انديشه تزلزل بر كاخ استبداد انداخته است.
صفارهرندي در ادامه اراجیف ملا پسند ادامه داد: در شرايطي كه در اوايل انقلاب منطقه خاورميانه رژيم آمريكا در بين كشورهاي منطقه خاورميانه بيش از 70 درصد طرفدار و محبوبيت داشت امروز با ظهور انديشه والاي انقلاب اسلامي اين طرفداري به كمتر از 20 درصد رسيده و در حقيقت ستاره آمريكا در حال افول و غروب است.
وي نزول همزمان قدرت سياسي آمريكا را با قدرت اقتصادي يك تغيير خوشايند براي جوامع آزاده اعلام كرد و اظهار داشت: در حالي كه آمريكا روزهاي بسيار سخت و دشواري را در بحث اقتصادي و سرمايهاي پشت سر ميگذارد هيچ راه گريزي براي آن وجود ندارد و پيشبينيهاي تئورسينهاي جهاني حكايت از فروپاشي اقتصاد آمريكا در سال 2012 ميدهد.

وي در پاسخ به شعار دانشجويان كه (مرگ بر روسيه) سر ميدادند، گفت: آيا دانشجوي ما امروز احساس ميكند كه در سفارت روسيه نيز اسنادي مبني بر جاسوسي و اقدام عليه امنيت كشور جمع شده و وجود دارد كه اين گونه شعار ميدهند.
صفارهرندي گفت: شعار دانشجو ذلت نميپذيرد يك شعار تاريخي و ماندگار در تاريخ اين انقلاب است و با همين شعارها بوده است كه تفكر ضد استكباري دانشجو در هر مقطعي اجازه نداده است دانشجويان ما در برابر موضعگيريهاي دشمنان انقلاب ساكت نشسته و اجازه خودنمايي به برخيها را بدهند.

وی گفت: نفوذ و اقتدار رژیم در کشور های آمریکایی و آفریقایی آنقدر اثرگذار بوده است كه حتي از رئيس جمهور ما به عنوان برند موفقيت خود ياد ميكنند و در حقيقت احمدينژاد را فرزند صالح و شايسته اين انقلاب ميدانند.
صفارهرندي در بخش ديگري از اراجیف خود گفت: دموكراسي در نظام اسلامي ما احترام به راي اكثريت است نه اينكه بخواهند به نام دموكراسي و با چوب و چماق و نيز آشوب و هرج و مرج عدهاي را بكشند و يا انديشه را در قالب قاعدههاي دموكراسي زير سئوال ببرند.
وي دانشجويان امروز را دانشجويان پيرو خط حقيقت و ولايت خواند و گفت: هيچ ذلتي براي دانشجو بالاتر از اين نيست كه منافع ملي را با دست خود به دشمناني تحويل دهيم كه تشنه خون اين نظام هستند و اگر پايش بيفتد حتي لحظهاي به آزادي و آسايش اين نظام رحم نميكنند.
صفارهرندي گفت: دانشجوي ما نبايد اجازه دهد عدهاي احزابي مسلك اعتبار و ارزش دانشجو را در پستوهاي حزب و جريانات سياسي خود به بازي گرفته و با انواع حيل و سياستپيشگي دانشجوي ما را وابسته اجنبي بنامد.
وي ادامه داد: تعدادي از آنهايي كه به موسوي راي دادند و با وضو و عقيده قابل احترام پا به عرصه انتخابات گذاشتند با ديدن حوادث بعد از انتخابات از اين تفكر پشيمان شده و حتي از آن اعلام بيزاري ميكنند.

وی گفت: امروز دانشجويان انجمن اسلامي با انشعاب و جدا شدن از افكار و انديشه تحكيم وحدت طيف شيراز و علامه طباطبايي به يك استقلال فكري و عقيدتي رسيدند و در حقيقت مدافع انقلاب هستند.


وي در پاسخ به شعار دانشجويان كه يك صدا «ننگ ما وزير فرهنگ ما» سر ميدادند گفت: ننگ شما وزير فرهنگي است كه به علت تعدد همسراني كه اختيار كرده در حال حاضر در خارج از كشور به سر ميبرد.
وي در پاسخ به شعار ديگري كه مرگ بر ديكتاتور سر ميدادند گفت: ديكتاتور كسي است كه ميخواهد حق اكثريت را فداي اقليت كند.
صفارهرندي در پاسخ به شعار «زنداني سياسي آزاد بايد گردد» گفت: ما زنداني سياسي نداريم بلكه آنهايي كه شما ميگويد زنداني امنيتي هستند كه به خاطر اردوكشي به خيابانها به حبس افتادهاند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين در پاسخ به شعار طرفداران موسوي كه شعار «روحاني واقعي منتظري و صانعي» سر ميدادند گفت: روحاني كه فتواي او در راديو بي.بي.سي پخش شود معلوم است در اين نظام چه جايگاهي دارد

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic