Friday, December 11, 2009

حمایت کانادا از مبارزات مردم ایران


وزير امور خارجه كانادا با صدور بيانيه ای از مبارزات مردم ایران برای سرنگونی فاشیسم مذهبی حاکم بر این کشور حمايت كرد و نسبت به وضعيت رو به وخامت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانى نمود.

لارنس كانن، وزير خارجه كانادا در بیانیه ای اعلام كرد، كانادا عميقا نگران وضعيت رو به وخامت حقوق بشر در ايران است كه از زمان انتخابات رياست جمهورى به طور قابل توجهى وخيم تر شده است. در هفتم دسامبر (16 آذر)، نيروهاى امنيتى يكبار ديگر با خشونت تظاهركنندگان را سرکوب كردند. تلاشهاى حكومت ايران در محدود كردن آزادى بيان و اجتماعات تاسف انگيز است. مردم ايران حق دارند صدايشان شنيده شود و از حقوقى كه شايسته آن هستتد برخوردار باشند.


حمایت رئیس جمهور آمریکا از مبارزات مردم ایران

رئيس جمهور آمريكا روز پنج شنبه هنگام دريافت جایزه صلح نوبل در اسلو پايتخت نروژ، حمايت خود را از مبارزات مردم ایران اعلام كرد و گفت، ایالات متحده همیشه در کنار آنهايی است که برای آزادی مبارزه می کنند، مانند آنگ سان سوكى (رهبر اپوزیسیون میانمار) تا مخالفان شجاع زیمبابوه، تا ایرانیانی که در خيابانهای تهران تظاهرات کردند.

پرزیدنت اوباما گفت، در ارتباط با دولتهايی كه قوانين را نقض مى ‌كنند من معتقدم كه باید روشهای قاطعانه ای را در پیش گیریم كه بتوانند رفتار آنها را تغيير دهند. اگر ما خواهان يک صلح پایدار هستيم، پس جامعه بين ‌المللى بايد حرفش معنا داشته باشد و جدى گرفته شود. آن رژيمهايى كه قانون را نقض مى ‌كنند بايد حساب پس بدهند. تحريم بايد برايشان بهای مشخص داشته باشد. لجاجت و سرپيچى اين دولتها بايد با فشار فزاينده مواجه شود. چنين فشارى هم وقتى ممكن مى ‌شود كه جهان با هم متحد باشد و يكى شود. آنهايی كه عقيده دارند قوانين بين ‌المللى باید محترم شمرده شود، نمى ‌توانند نقض اين قوانين را توسط ديگران ناديده بگيرند. آنهايی كه به امنيت شهروندانشان اهمیت می دهند، نمى ‌توانند يک مسابقه تسليحاتى در خاورميانه يا شرق آسيا را ناديده بگيرند. آنهايی كه در جستجوى صلح هستند نمى ‌توانند بيكار بنشينند و برخى دولتها خودشان را براى جنگ اتمى آماده كنند. همين اصل براى كشورهايى صادق است كه قوانین بين ‌الملل را با سركوب مردم خودشان نقض مى ‌كنند. من معتقدم در جايى كه شهروندان از آزادى بيان يا عبادت بگونه اى كه مايل هستند، از انتخاب رهبران خود يا از تجمع بدون ترس، منع مى شوند، صلح، پايدار نيست. ظلم و فساد و سرکوب می تواند به خشونت منجر شود. ما به جايگاه والای آزادیخواهانی که در میانمار و زیمبابوه و خیابانهای ایران تلاش می کنند، گواهى مى دهيم. اين امر گوياى آن است كه رهبران اين دولتها از آرزوهاى مردم خودشان بيش از قدرت هر كشور ديگرى مى هراسند و اين مسئوليت تمام كشورهاى آزاد جهان است كه براى اين جنبش ها روشن سازند كه اميد و تاريخ در طرف آنها است.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic