Tuesday, November 24, 2009

بحث زنانه - مردانه کردن دانشگاهها بالا گرفت


وقتی فردی به سن تکلیف اجتماعی و قانونی و شرعی میرسد، اختلاط جنسیتی در دانشگاهها مانعی در راه پیشرفت او نیست.

فاطمه راکعی، دبیر کل "جمعیت زنان مسلمان نواندیش"، با بیان این مطلب، ضمن مخالفت با تفکیک جنسیتی دانشگاهها، گفت که طرفداران جداسازی جنسیتی در دانشگاهها با حضور زن در اجتماع مخالفند و میخواهند که زنان در دنیایی جدا از مردان زندگی کنند و احترامی برای شأن انسانی زن و مرد قائل نیستند.

وی ضمن انتقاد از سخنان فضلعلی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه خواجه نصیر طوسی، اظهار داشت کسانی که حضور دختر و پسر در دانشگاهها را به پنبه و آتش و گوشت و گربه تشبیه میکنند، به جامعه فرهیخته ایران توهین میکنند.

از سوی دیگر، مریم بهروزی، دبیر کل "جامعه زینب"، از جناح محافظهکار، ضمن اعلام موافقت کلی با تفکیک جنسیتی دانشگاهها، گفت که اگر در جایی امکان جداسازی وجود نداشته باشد، اختلاط اشکال ندارد. به نظر وی، نشست مشترک زنان و مردان نماینده در کمیسیونها و جلسات یا وزرای زن و مرد در جلسات کابینه دولت اشکالی ندارد، اما در دانشگاهها، به باور او، دلیلی ندارد دختر و پسر کنار هم تحصیل کنند.

همچنین موسوی تبریزی، عضو اسبق مجلس خبرگان، و انصاری راد، کارشناس مسائل حوزوی، در گفتگوهای جداگانه با خبرگزاری ایلنا، گفتند که اختلاط جنسیتی در دانشگاهها از نظر شرعی اشکالی ندارد و در جامعه امروز نمیتوان بین زن و مرد و دختر و پسر دیوار کشید.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic