Tuesday, November 24, 2009

پزشكي قانون هنوز پاسخ استعلام مجلس درباره مرگ پزشک کهریزک را نداده است


مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد نتیجه استعلام مرگ مشکوک پزشک کهریزک از پزشکی قانونی گفت: هنوز پاسخ استعلام از سوی پزشکی قانون داده نشده است.


به گزارش نوروز، نماينده تبريز در پاسخ به سوالی مبنی بر مدت زمان قانوني براي پاسخ چنين استعلاماتي، اظهار داشت: بنا به قوانین موجود، مهلت روند اداری برای استعلام از پزشکی قانونی بدون دستور قوه قضائیه یک ماه و با دستور قوه قضائیه یک هفته است. در حال حاضر 5-6 روز از استعلام از پزشکی قانونی می‌گذرد و من همچنان در حال پیگیری هستیم.

به گزارش ایلنا، پزشكيان با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر خودکشی این پزشک، یادآور شد: خودکشی كسي که هیچ مشکل و بيماري نداشته است و در جریانی مثل بازداشتگاه کهریزک حضور داشته است؛ از نظر ما جای سوال دارد.

عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اينكه پزشکی قانونی قبل از صدور جواز تدفين، به كالبد شكافي پرداخته است يا نه؟ خاطرنشان کرد: به احتمال قوی مقوله کالبدشکافی از سوی پزشکی قانونی صورت گرفته است که این سازمان قصد ارائه گزارش دارد و بايد پاسخ استعلام ما را بدهد.

به گفته وي خانواده این پزشک هم از انجام کالبد شکافی جنازه فرزندشان بی‌خبرند. چرا كه پيش از تدفين امكان بازديد از جسد وي را نيافته‌اند. اما به هر حال باید علت مرگ از سوی پزشکی قانونی اعلام شود.

پزشکیان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اينكه چطور پس از تدفين اين فرد، امكان کالبدشکافی مجدد ميسر مي‌شود و آيا اين اقدام نيازمند نبش قبر خواهد بود يا نه؟، گفت: چنانچه علت دقیق مرگ از سوی پزشکی قانونی اعلام شود، دیگر نیازی به این کار نخواهد بود.

وی گفت: در حال حاضر شهاب‌الدین صدر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و خانواده این پزشک در حال پیگیری‌های بیشتر در مورد علت مرگ هستند.

پزشکیان با اشاره به برخی شایعه‌ها مبنی بر سکته قلبی این پزشک، نيز گفت: پزشکی قانونی به هیچ عنوان علت مرگ را سکته قلبی اعلام نکرده است و چنین موضوعاتی تنها در حد شایعه است.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic