Wednesday, December 9, 2009

نیروی انتظامی درعزاداری‌ حسینی دخالت نکند


ردم نباید احساس کنند که نیروی انتظامی به عنوان قوه قهریه می‌خواهد در مسائل عزاداری دخالت کند، این کار را نه تنها مردم نمی‌پذیرند بلکه در صدد برخورد با آن بر خواهند آمد.

آیت الله فاضل لنکرانی ضمن درخواست از نیروی انتظامی مبنی بر دخالت نکردن در مسائل مربوط به عزاداری‌های حسینی تصریح کرد: تلاش نیروی انتظامی باید معطوف به کمک به مردم جهت برگزاری هرچه بهتر عزاداری‌های حسینی باشد.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی سه‌شنبه شب در دیدار فرماند‌ه و مسئولان نیروی انتظامی قم با اشاره به فرارسیدن ما محرم گفت: مردم نباید احساس کنند که نیروی انتظامی به عنوان قوه قهریه می‌خواهد در مسائل عزاداری دخالت کند، این کار را نه تنها مردم نمی‌پذیرند بلکه در صدد برخورد با آن بر خواهند آمد.

وی افزود: توجیه مسئولان هیئات مذهبی کار پسندیده‌ای است زیرا اگر مردم احساس کنند نیروهای انتظامی می‌خواهند در عزاداری آنها دخالت کنند، نمی‌پذیرند بنابراین باید کاری کنند که مردم احساس کنند که دیگر نیروها همان دغدغه آنها را در بهتر برگزار کردن عزاداری دارند.

استاد درس خارج حوزه ادامه داد: مردم اگر احساس کنند حتی علما و مراجع می‌خواهند در این امر دخالت کنند نمی‌پذیرند، باید احساس کنند همه دغدغه آنها را دارند، باید یک کارگروه تخصصی در این امر راه‌اندازی شود که نحوه ارتباط نیروی انتظامی را با مردم به خصوص در این مورد تعیین کند.

وی در ادامه با ارائه پیشنهاد‌اتی به مسئولان انتظامی عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم مسئولان و فرماندهان نیروی انتظامی به طور شخصی در حسینیه‌ها و تکایا حضور یافته و در مراسم عزاداری شرکت کنند و از مردم تقدیر کنند، به نحوی که مردم احساس کنند نیروی انتظامی با آنها در عزاداری شریک است.

آیت‌الله فاضل یاد‌آور شد: نیروی انتظامی باید در مسائلی که مورد اتفاق مراجع است برنامه ریزی و اقدام کند، مثل قمه زنی که هم رهبری و هم مراجع در صورتی که انجام آن موجب وهن دین باشد، مخالف آن هستند اما در مسائل دیگر که چند تن از مراجع نظر خاص دارند وارد نشوند، به نحوی که در مورد استفاده از علم و علمات، مرحوم آیت الله فاضل نه تنها مانع استفاده از آن نمی‌شد بلکه آن را جایز دانسته و ترغیب می‌کرد.

آیت‌الله جواد فاضل همچنین تأکید کرد: یکی از دغدغه‌ها در خصوص شهر مقدس قم مسائل غیراخلاقی و غیردینی است که به نظر می‌رسد برای خراب کردن چهره قم و حوزه برنامه‌ریزی شده است لذا مناسب است نیروی انتظامی در این مورد تمام تلاش خود را بکند و امیدوارم با راهکارهایی که دنبال می‌کنید مشکل مسائل اخلاقی نیز حل شود.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic