Thursday, November 26, 2009

ادامه بي خبري از بازداشت شدگان سازمان ادوار تحكيم


کمیته ی گزارشگران حقوق بشر - سلمان سيما از اعضاي شوراي سیاست گذاری سازمان ادوار كه در تاريخ 23 آبان بازداشت شد، هنوز هيچگونه تماسي را با منزل برقرار نكرده و نسبت به شرايط او اطلاع دقيقي در دست نيست. به گفته خانواده سيما، پيگيريهاي آنها از طريق دادگاه انقلاب و شعبه سوم بازپرسي امنيت به رياست بازپرس " بيگي" تاكنون بينتيجه بوده است و آنها با گذشت حدود 15 روز در بيخبري مطلق از وضعيت سلمان سيما قرار دارند.

همچنين خانواده محمد صادقي ديگر عضو بازداشت شده سازمان ادوار كه از تاريخ 12 آبانماه در بند 209 زندان اوين در بازداشت به سر ميبرد، ميگويند:" آخرين تماس وي 8 روز پيش بوده است و از آن زمان تاكنون از وضعيت وي اطلاعي ندارند." خانواده صادقي همچنين با وجود گذشت 23 روز از بازداشت فرزندشان از حق ملاقات با او محروم بودهاند و دادستاني به آنها اعلام كرده تا 16 آذر امكان ملاقات با زندانيان بند 209 ميسر نخواهد بود.

حسن اسدي ديگر عضو بازداشتشده سازمان ادوار نيز تاكنون تنها يكبار موفق به تماس با خانوادهاش شده است. اخبار رسيده از زندان اوين، از ادامه بازجوييهاي اين سه عضو سازمان ادوار حكايت دارد.

حسن اسدي و محمد صادقي، روز شنبه 30 آبانماه پش از گذشت 19 روز از بازداشتشان، جهت تفهيم اتهام به دادگاه انتقال يافتند.

حجت شريفي و نفيسه زارع كهن نيز كه در روز 13 آبان ماه دستگير شدند. همچنان بدون داشتن حق ملاقات با خانوادههايشان در زندان اوين نگهداري ميشوند.

بنا بر اعلام سازمان دانش آموختگان ايران، هماكنون 9 عضو اين سازمان در بازداشت نهادهاي امنيتي قرار دارند.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic