Thursday, November 26, 2009

من عاطفه ام، مرا هم زنداني كنيد/ تشكيل كمپين اعتراضي به حكم صادره عليه عاطفه نبوي


كميته گزارشگران حقوق بشر- گروهي از فعالان مدني با راهاندازي كمپين " من عاطفهام" قصد دارند توجه تمامي نهادهاي بين المللي و حقوق بشري را نسبت به صدور احكام سنگين عليه فعالان سياسي و به خصوص عاطفه نبوي جلب كنند.

عاطفه نبوي فعال دانشجويي روزسه شنبه 3 آذر از سوي شعبه 12 دادگاه انقلاب كه شعبه مخصوص به رسيدگي به جرايم قاچاق و مواد مخدر است، به 4 سال حبس تعزيري محكوم شد. نبوي به اتهام " اجتماع و تباني عليه نظام" و " فعاليت تبليعي عليه نظام" از طريق شركت در راهپيمايي 25 خرداد، به چنين حكم سنگيني محكوم شده است.

شركتكنندگان و موسسان اين كمپين ميگويند:" هدف ما اين است كه دستگاه قضايي و افكار عمومي جهاني را متوجه وضعيت عاطفه نبوي و حكم غيرعادلانه صادره عليه او بكنيم."

اين كمپين در اولين فراخوان خود از همه افراد شركت كننده در اعتراضهاي پس از انتخابات و به خصوص 25 خردادماه، خواسته است. با نوشتن چند خط، اعلام كنند كه آنها هم در اين اعتراضات حضور داشتهاند و همفكر عاطفه هستند. بنابراين، اگرآنچه عاطفه به خاطرش محكوميت دريافت داشته است، جرم است، همه مجرم هستيم."

كمپين" من عاطفه ام" در معرفي خود مي آورد:" همه ما همفكر عاطفه نبوي هستيم و به همراه او در تظاهرات 25 خرداد و ساير اعتراضات شركت كردهايم. جرم عاطفه، جرم ماست و ما هم آمادهايم تا به اين دليل، در كنار عاطفه زنداني شويم. "

عاطفه نبوي، در شامگاه 25 خردادماه به همراه هفت تن از دوستانش در منزل بازداشت شده و به مدت 95 روز در بند 209 نگهداري شد. او در اين مدت تحت شديدترين فشارهاي روحي و رواني قرار گرفت. عاطفه، هماكنون ششمين ماه اسارتش را در بند عمومي زندان اوين ميگذراند.

آدرس وبلاگ كمپين " من عاطفه ام"

آدرس صفحه فيس بوك" عاطفه را آزاد كنيد"

متن فراخوان آغاز به كار كمپين " من عاطفهام":

درحالي كه هر روز اخبار صدور احكام سنگين عليه فعالان سياسي تمام صفحات وبسايتها را پر ميكند. يك خبر، يك محكوميت، روز سه شنبه 4 آذرماه، در ميان تمامي اخبار، منتشر شد و گم شد.

خبر 4 سال محكوميت دختري كه نه نامي بزرگ داشت و نه منصبي. قاضي دادگاه هم در جواب اعتراضش كه گفته بود، چرا سايرين را بعد از صدور حكم با قرار وثيقه آزاد ميكنيد و من را نه، به او گفته بود كه " خودش را با آنها مقايسه نكند." و عاطفه مقايسه نكرد، نه با آنها و نه با هيچ كس ديگر. اما آنجا كه صحبت از زنداني كشيدن و حبس به ميان ميآيد. عاطفه، همپاي همان كساني حكم ميگيرد كه نبايد خودش را با آنها مقايسه كند.

عاطفه نبوي، اولين زني است كه به دليل اعتراضات پس از انتخابات حكم محكوميت دريافت كرده است. آنهم تنها به دليل شركت در تظاهرات 25 خرداد. تظاهراتي كه خيلي از ما در آن شركت كردهايم و از اين لحاظ هم جرم عاطفهايم. اما حالا ما در خانههايمان نشستهايم و عاطفه بايد براي همه آن 3 ميليون نفري كه آن روز در خيابان حضور داشتند، در زندان بماند. 4 سال.

كمپين " من عاطفهام" از آن رو توسط جمعي از فعالان مدني تشكيل شده، تا توجه افكار عمومي و نهادهاي بين المللي را به حكم غيرعادلانه صادر شده عليه عاطفه نبوي جلب كند.

از اين رو، ما در اولين فراخوان خود از همه كساني كه در اعتراضات پس از انتخابات و به خصوص در تظاهرات 25 خردادماه شركت كردهاند، ميخواهيم با نوشتن چند خط، براي عاطفه و براي دستگاه قضايي، بگويند كه ما همجرم عاطفه هستيم و اگر قرار است

ما ميخواهيم بگوييم كه مانند او فكر ميكنيم. كه همه ما عاطفه هستيم. كه بايد همه ما را زنداني كنند.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic