Thursday, January 7, 2010

آمریکا در حال تنظیم تحریمهای جدید علیه رژیم تهران است


خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 17 دیماه

به گزارش پایگاه اینترنتی "وستی.رو"، آمریکا و دیگر شرکا از جمله دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان در حال تنظیم تحریمات جدید علیه ایران هستند. این مطلب را روز چهارشنبه "رابرت گیبس" سخنگوی کاخ سفید طی کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به اوضاع پیرامون مسئله هسته ای ایران و در حاشیه اعلامیه های قبلی کاخ سفید مبنی بر آنکه ایران تا اوائل سال جاری برای روشن کردن ماهیت برنامه اتمی خود فرصت دارد، اعلام کرد.

در این مقاله به نقل از سخنگوی کاخ سفید گفته می شود: ما گام بعدی را اتخاذ خواهیم نمود. بحث کار با شرکای گروه "1+5" و جامعه جهانی بر روی تعیین گام های بعدی در میان است که باید برای جلب ایران به قبول مسئولیت اتخاذ شوند. به گفته وی واشنگتن در حال حاضر تلاش می کند که با کمک دیگر اعضای جامعه جهانی تعیین کند که پیامد انصراف تهران از رفع کامل نگرانی های جهانی نسبت به برنامه هسته ای خود چه می تواند باشد.

در ادامه این مقاله آمده است که در همین رابطه از رابرت گیبس سئوال شد که چگونه این نقطه نظر آمریکا با مواضع چین همخوانی پیدا خواهد کرد که صریحا اعلام کرده در این مرحله از ایده تشدید تحریمات علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت نخواهد کرد. لازم به یادآوری است که "چان یسوی" نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد که طی ماه ژانویه ریاست دوره ای شورای امنیت را نیز بر عهده دارد، روز سه شنبه اعلام کرد: در حال حاضر زمان مناسبی برای اعمال تحریمات نیست".

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ گفت: بدون تردید کشورها همیشه تمایلات مختلفی در زمان اتخاذ تصمیمات گوناگون دارند. ما این مسئله را درک کرده و با آنها کار خواهیم کرد که ایشان را به راه قابل درک هدایت کنیم.

در پایان این مقاله نیز تاکید شده که به گفته گیبس، آمریکا برنامه های خود که توسعه تدابیر قهرآمیز علیه ایران را از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد در نظر دارد، با شرکای چینی، روسی و دیگران در چارچوب گروه "1+5" و همچنین آژانس بین المللی انرژی اتمی و غیره بررسی می کند.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic