Friday, January 8, 2010

موج خروج نیروهای اطلاعات و سپاه از کشور: محمد رضا مدحی در هاله ای از ابهام



درچندماه اخیر گزارشها حاکی از خروج تعداد زیادی از ماموران نظامی و اطلاعاتی رده بالای ایران از کشور میباشد. دولت ایران ادعا میکند حداقل ۱۱ تن از این افراد بر خلاف میل خود توسط عوامل اطلاعاتی غربی ربوه شده و در آمریکا میباشند. وزیر خارجه ایران هم گفته بود: "اینکه (آمریکایی ها) اتباع ايراني را با دام‌گذاري و فريب در اين‌جا و آن‌جا گرفتار كنند، اين با مباني حقوقي و نرم‌هاي قضايي مطابقت ندارد." اما برخی منابع مدعی اند تعدادی از این افراد در طی سفرها یا ماموریتهای خارجی از ایران فرار کرده و خود به کشورهای دیگر پناهنده شده اند و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار رسانه ها و دول خارجی قرار داده اند. منابع دیگری معتقدند بعضی از این افراد جاسوس دو جانبه بوده و عملاً با پناهندگی به غرب در صدد جمع آوری اطلاعات برای دولت ایران میباشند.



یکی از افراد سوال برانگیز فردی بنام محمدرضا مدحی میباشد. دیروز بانکوک پست، نشریه تایلندی با مدحی، از ماموران اطلاعاتی نزدیک به رهبری که در طی ماموریتهای خود به تایلند از ایران گریخته است مصاحبه ای اختصاصی داشت. محمدرضا مدحي تازه كند، فردی است که چندی پیش وبسایت "گفتنی ها" متعلق به امیرفرشاد ابراهیمی (بسیجی و اطلاعاتی سابق و از مخالفان دولت ایران و مستقر در خارج از کشور) به افشاگری او پرداخت و مدعی شد که مدحی به نامهای مستعار سید رضا حسینی و حاج رضا شجاعی سالهاست جزو باند قاچاق مواد مخدر و کالا در وزارت اطلاعات میباشد و سابقه تجاوز به عنف و آدم ربایی و دراختیار داشتن بازداشتگاه غیرقانونی را دارد. گفته میشود وی ۴ همسر دارد و (در دوره ریاست جمهوری خاتمی) در سال ۱۳۸۳ از وزارت اطلاعات به دلیل مفاسد بی شمار اخراج می گردد ولی با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد مجددا وی به وزارت اطلاعات و بعد از آن دبیرخانه مجلس خبرگان دعوت به خدمت می گردد. این وبسایت ادعا میکند که مدحی دربهار سال ۱۳۸۷ برای ارتباط با چند تن از چهره های مشهور اپوزیسیون در بانکوک و امارات و همچنین رهگیری و تلاش برای بازگشت سه تن از افسران ارشد معاونت اطلاعات سپاه پاسداران که در کشور تایلند تقاضای پناهندگی سیاسی نموده بودند از سوی وزارت اطلاعات ماموریت میگردد. ولی موضوع به سازمان امنیت تایلند گزارش و مدحی و اعضای همراهش بازداشت گردیدند اما به گفته وبسایت "گفتنی ها"، ظاهراً مدحی به دلایل نامعلومی آزاد شده و در تیرماه ۱۳۸۷ به ایران بازمیگردد. وبسایت مذکور ادعا میکند تصویر مدحی هم در سرکوب تظاهرات بعد از ۲۲ خرداد دیده شده و هم او چهره سانسور شده در عکسها می باشد که به همراه وزیر وقت علوم دولت احمدی نژاد در کنفرانس سزامی ۲۰۰۸ کشوراردن شرکت کرده و با وزیر علوم کشور اسراییل گفت وگو کرده است.

اما مدحی در مصاحبه دیروز خود با نشریه بانکوک پست ادعا میکند که حدود دو سال پیش پس از محکومیت ناعادلانه ای در قوه قضائیه از ایران خارج شده است که این مطلب با افشاگری وبسایت امیرابراهیمی مغایرت کامل دارد. مدحی ادعا میکند بطور محرمانه اطلاعات خود را برای آیت الله منتظری میفرستاده است و اخیراً هم به جنبش سبز کمکهای اطلاعاتی ارزشمندی کرده است.

مدحی در مصاحبه خود با بانکوک پست، احمدی نژاد را "دیوانه" میداند و دولت ایران را در حال فروپاشی و معتقد است ایران باید با تمام کشورها از جمله کشورهای غربی و حتی اسرائیل رابطه دوستانه داشته باشد. وی خود را به آیت الله خامنه ای بسیار نزدیک دانست و گفت که خامنه ای قبلاً فردی روشنفکر و منطقی بوده اما پس از دوستی با آیت الله مصباح یزدی که فردی تندرو و ودیوانه میباشد بسیار تندروتر و بی منطق تر شده است.

مدحی همچنین سیستم اطلاعاتی ایران را بسیار گسترده دانست اما مدعی شد بسیاری از افراد در سپاه و ارتش با دولت مخالفند و به مردم خواهند پیوست. وی اظهارات علیه خود را (ظاهراً توسط وبسایت امیر ابراهیمی) غلط خواند و گفت که مدتهاست در ایران نبوده و اخیراً هم در آلمان در بیمارستان بستری بوده است و دولت ایران سعی در کشتن او داشته است و صاحب وبسایت (امیرابراهیمی) را عامل دولت ایران دانست!

لازم بذکر است که محسن مخملباف هم چند روز پیش برای اولین بار اسرار زندگی، ثروت و فساد اقتصادی خانواده رهبر ایران را منتشر کرد که به گفته مخملباف این اطلاعات از سوی ماموران اطلاعاتی سابق و نزدیکان به رهبری در اختیار او قرار گرفته است. مشخص نیست آیا مدحی در تهیه این اطلاعات نقشی داشته است یا نه. همچنین تاکنون هیچ منبعی ادعاهای متناقض مدحی و امیرابراهیمی را به صورت مستقل تایید یا تکذیب نکرده است.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic