Saturday, January 16, 2010

وضعیت نگران کننده محمد حسین سهرابی راد در زندان اوین/ وی اقدام به خودزنی و زدن رگ دست چپ نموده است


کمیته گزارشگران حقوق بشر- وضعیت جسمی و روحی محمد حسین سهرابی راد از نزدیکان ستاد مهدی کروبی که از شهریورماه گذشته در بازداشت به سر می برد، نگران کننده گزارش شده است. وی حدود دو ماه پیش در پی فشارهای روحی وارده در بند 209 و سپس 350 زندان اوین اقدام به خودزنی و زدن رگ دست چپ خویش نمود و در پی آن به بهداری زندان اوین انتقال یافت. بنابر گزارشهای دریافتی پس از این اتفاق وی به سلول انفرادی طبقه چهارم بند 240 منتقل شد.

یکی از زندانیان سیاسی دیگر که هفته پیش وی را در راه دادگاه انقلاب ملاقات نموده بود با ابراز نگرانی در مورد شرایط روحی وی از دو مورد خودزنی مجدد این زندانی سیاسی در سلول انفرادی خبر داد و گفت: « شرایط سهرابی راد واقعا نگران کننده است. من وی را به شدت در شرایط استیصال یافتم و وی از تمامی همبندان و فعالین حقوق بشر تقاضا داشت نسبت به سرنوشتش بیتفاوت نباشند و به یاریش بشتابند.»

بسیاری دلیل بازداشت محمد حسین سهرابی راد را همکاری با داوری، سردبیر سحام نیوز در تهیه فیلمی در مورد رخدادهای صورت پذیرفته در بازداشتگاه کهریزک جهت ارائه به قوه قضاییه می دانند. گفتنی است وی در ابتدا در بند 209 نگهداری میشد و پس از اتمام بازجوییها به بند 350 زندان اوین انتقال یافت. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از زندانیان سیاسی دستگیرشده در روزهای پس از انتخابات همچون احمد زید آبادی ، هدایت اقایی ، داود سلیمانی ، جهانبخش خانجانی ، مسعود باستانی ، پیمان عارف ، عبدالله مومنی، محمد رضا نوربخش ، بهمن احمدی امویی ، مجید دری ، ضیاء نبوی ، مسعود لواسانی و... در این بند نگهداری می شوند.

لازم به ذکر است سهرابی راد که در زمان دستگیری به تازگی ازدواج کرده و دارای همسری جوان است ، فرزند یکی از شهدای جنگ تحمیلی می باشد و مادر وی در بیخبری مطلق از فرزندش به سر می برد. پیشتر نیز یکی از زندانیان سیاسی بند 350 در نامه خود به کمیسیون اصل نود نسبت به وضعیت سهرابی راد ابراز نگرانی کرده بود.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic