Tuesday, January 12, 2010

احكام زندان پنج متهم به مشارکت در نا آرامى هاى پس از انتخابات ايران تاييد شد


دستگاه قضايى جمهورى اسلامى ايران روز سه شنبه احكام زندان پنج نفر از معترضان به نتيجه انتخابات را كه به «تبليغ عليه نظام» و «شركت در اجتماعات غير قانونى» متهم شده اند را براى اجرا ابلاغ كرد.

دادسراى عمومى و انقلاب تهران در پايگاه اطلاع رسانى خود گزارش كرده است كه احكام محكومان پس از رسيدگى در دادگاه بدوى و اعتراض نامبردگان به دادگاه تجديد نظر ارسال كه مراجع ياد شده با اصلاحاتى، احكام را تاييد كرده اند كه «مراتب براى اجرا به واحد اجراى احكام دادسراى عمومى و انقلاب تهران ارسال شده است.»

بر اساس اين گزارش، امير اصلانى به اتهام «اخلال در نظم و آسايش عمومى و مقابله با نظام از طريق تبليغ عليه نظام» به پنج سال حبس تعزيرى محكوم شده است.

وى همچنين متهم است «اختلال در سيستم برق و روشنايى كشور در زمان پيك مصرف» را با هدف ايجاد آسيب به ژنراتورهاى برق و «ايجاد نارضايتى عمومى» را طراحى كرده است.

بر اساس احكام منتشره، على بهزاديان به شش سال حبس، حسام ترمسى به يكسال حبس تعزيرى، محدرضا نوربخش به دليل راه اندازى «سايت جمهوريت» به سه سال حبس تعزيرى و اميد لواسانى به شش سال حبس محكوم شده اند.

اتهام افراد ياد شده «اخلال در نظم عمومى از طريق شركت در آشوب هاى خيابانى»، «انتشار اخبار كذب و برهم زدن امنيت داخلى» و «هدايت و ايجاد اغتشاشات در ايام پس از انتخابات» عنوان شده است.

دادسراى عمومى و انقلاب تهران اعلام نكرده است كه متهمان محكوم شده در چه مقطع زمانى بازداشت شده اند.
.

تنها در نا آرامى هاى روز عاشورا بيش از يك هزار نفر از سوى نيروهاى امنيتى و انتظامى بازداشت شده اند و مقام هاى قضايى ايران اعلام كرده اند كه احتمالا چند نفر از به گفته آنها «محاربان»، به اعدام محكوم خواهند شد.

پيش از روز عاشورا نيز دادگاه انقلاب تهران براى پنج نفر از بازداشت شدگان به اتهام عضويت در انجمن پادشاهى ايران و سازمان مجاهدين خلق احكام اعدام صادر كرده بود.

در ماه هاى گذشته بيش از ۱۴۰ نفر از دستگير شدگان در دادگاه هاى علنى كه روند محاکمه آنها از تلويزيون دولتى ايران نيز پخش شده است حضور يافتند كه بسيارى از آنها از چهره هاى شاخص سياسى و دانشجويى به شمار مى روند.

برخى از اين افراد هم اكنون با قيد وثيقه از زندان آزاد شده و در انتظار احكام قضايى خود به سر مى برند.

در همين حال، سايت پارلمان نيوز، ارگان جناح اقليت مجلس شوراى اسلامى، خبر داده است مرتضى حاجى، مدير عامل بنياد باران كه هفتم دى ماه بازداشت شده بود، روز سه شنبه آزاد شد.

از سوى ديگر، هوشنگ پور بابايى، وكيل دبير كل جبهه مشاركت ايران اسلامى، به خبرگزارى كار ايران، ايلنا، گفته است كه قرار است در روز دوشنبه هفته آينده جلسه رسيدگى به اتهامات محسن ميردامادى در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به رياست قاضى صلواتى برگزار شود.

آقاى ميردامادى چند روز پس از برگزارى انتخابات رياست جمهورى در ۲۲ خرداد بازداشت شد و چندين بار در جلسات دادگاه براى رسيدگى به اتهامات خود حضور يافته است

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic