Friday, January 15, 2010

تصميمات عجيب در صداوسيما براي برنامه هاي دهه فجر



آينده : در فاصله سه هفته تا آغاز دهه فجر و مراسم سي و يكمين سالگرد انقلاب اسلامي، خبرها، از تعيين محدوديتهاي عجيب و بيسابقه براي پخش تصاوير قديمي و ويژه برنامههاي دهه فجر امسال حكايت دارد.

به گزارش خبرنگار «آينده»، صداوسيما پس از انتخابات رياست جمهوري و در طول 7 ماه اخير بارها و بارها با قوانين ابلاغي ناگهاني براي پخش برنامه ها و استفاده از افراد رو به رو بوده كه اين مورد با محدوديت هاي تازه براي ويژه برنامه هاي دهه فجر همراه شده است.



بر اين اساس به صورت غيرمكتوب به شبكه هاي داخلي، بين المللي و استاني صداوسيما ابلاغ شده تا از تصاوير شهداي انقلاب در تصاوير استفاده نكنند و تصاوير خون ريخته شده به روي زمين و دست هاي خونين مردم حذف شود.

همچنين در اين ابلاغيه غير مكتوب پخش تصاوير حمله، تخريب، آتش سوزي، مبارزه هاي خياباني و مقابله با نيروهاي گارد ممنوع شده و بخش هاي مختلف توليدي موظف شده اند تصاوير برشمرده را از برنامه هاي خود حذف كنند.

اين محدوديتها شامل همه گروه هاي توليدي و تاميني ويژه برنامه هاي دهه فجر در شبكه هاي سراسري، بين المللي و استاني است تا از اين موارد در برنامههاي دهه فجر امسال و هرگونه تصوير ديگري كه از دوران انقلاب جنبه تحريك عمومي دارد، خودداري كنند.



در اين ميان نشان دادن تصاويري مانند شعارنويسي، برعكس گرفتن عكسها، سنگربندي وسط خيابان ها، ساخت كوكتل مولوتوف، حضور زنان و مردان در كنار يكديگر در تظاهرات ها و پخش برخي شعارهاي معروف آن زمان ممنوع شده است.

اين محدوديتها موجب شده كه گروه هاي توليدي و تهيه كنندگان به دليل اعمال دستور جديد از پخش تصاوير دوران انقلاب منصرف شوند تا هيچ مشكلي براي آنها به وجود نيايد، و اين حركت عملاً برنامهسازان را به استفاده از تصاوير تظاهرات ساده و بي ارزش ناگزير خواهد كرد.

اين در حالي است كه ضرغامي پنج سال پيش در بدو ورود خود با خارج كردن تصاوير آرشيوي از زمان انقلاب و اوايل انقلاب دست به نوآوري در برنامههاي دهه فجر زد كه با استقبال گسترده مردم و نخبگان مواجه شد.



همچنين ضرغامي در دهه فجر سال 83 به خاطر ادعاي فرزند شاه مخلوع در كشته نشدن مردم توسط پدرش دستور داد تا تصاوير مستند و موجود از شهداي دوران انقلاب براي مردم بازپخش شود، ولي بي شك آن چه مي تواند باعث تعجب شود، ممنوع شدن پخش تصوير شهداي دوران انقلاب در دهه فجر سال 88 است.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic