Friday, January 1, 2010

بازداشت 2 تن دیگر از اعضای کمیته ی گزارشگران حقوق بشر/ پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی بازداشت شدند


کليد واژه ها : زندانيان سياسي

کمیته گزارشگران حقوق بشر- امشب، 11 دی ماه پریسا کاکایی عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و مهرداد رحیمی از همکاران این کمیته بازداشت شدند.

عصر امروز، طی تماس تلفنی وزارت اطلاعات با 4 تن از اعضای کمیته از آنان خواسته شد تا خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نمایند. از این 4 تن، پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی در حدود ساعت 8:30 خود را به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات معرفی نموده و بازداشت شدند.

گفتنی است دو عضو دیگر کمیته، سعید حبیبی و حسام میثاقی بازداشت نشدهاند اما تماسهای تلفنی پی در پی ماموران وزارت اطلاعات امنیت آنان را به شدت تهدید مینماید و هرلحظه امکان بازداشت آنان نیز وجود دارد.

در حال حاضر تعداد اعضای بازداشتشده کمیته گزارشگران حقوق بشر 7 نفر میباشد. شیوا نظرآهاری، کوهیار گودرزی، سعید جلالیفر، سعید کلانکی، سعید حائری، پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی این افراد هستند.

کمیته گزارشگران حقوق بشر نهادی مستقل است که هدفش اطلاعرسانی و دفاع از قربانیان نقض حقوق بشر میباشد. این کمیته در طول 4 سال فعالیت خود گزارشها، اطلاعیهها، بیانیهها و مقالات متعددی را در زمینه نقض حقوق بشر منتشر نموده و خود را به عنوان نهادی مدنی و فارغ از هرگونه جهتگیری سیاسی در میان فعالان داخلی و خارجی مطرح نموده است.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic