Tuesday, December 8, 2009

انتظامات دانشگاه تهران خطاب به بسیج: اطلاعات نگفته بود به دانشکده علوم حمله کنید/بسیج و سپاه با هماهنگی مدیریت دانشگاه تهران !


امروز همزمان با تجمع مجدد دانشجویان دانشگاه تهران، نیروهای بسیج و سپاه با هماهنگی مدیریت دانشگاه تهران برای سرکوب دانشجویان وارد دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر تجمع امروز دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به برخورد وحشیانه نیروهای نظامی به دانشجویان در روز گذشته و بازداشت تعدادی از دانشجویان این دانشگاه صورت گرفت. بنابرگزارش ها تعداد بیش از هزار دانشجوی معترض دانشگاه تهران امروز با در دست داشتن عکس های شهدای جنبش سبز، شعارهای مختلفی از جمله "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند.

همزمان با تجمع امروز دانشگاه تهران نیروهای بسیج و سپاه که مجهز به باتوم، اسپری فلفل و گاز اشک آور بودند به دانشجویان حمله کردند. انتظامات و حراست دانشگاه تهران کاملا با این نیروها هماهنگ بوده و با آنها همکاری می کردند.

در حالیکه دانشجویان دانشگاه تهران قصد پرهیز از درگیری داشتند، نیروهای بسیجی به صورت مدام با دانشجویان درگیر و قصد ایجاد آشوب داشتند. درگیری های مختلفی در نقاط مختلف دانشگاه صورت گرفت در یکی از موارد آن در مقابل مسجد دانشگاه، نیروهای بسیجی با چوب های پرچم ها دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در اواسط این درگیری ها نیروهای بسیج قصد حمله به دانشکده علوم دانشگاه تهران را داشتند که انتظامات دانشگاه تهران مانع از این کار شد.

بنابرگفته یکی از دانشجویان دانشگاه تهران انتظامات دانشگاه پس از مطلع شدن از قصد بسیج برای حمله به دانشکده علوم به نیروهای بسیج اعلام کرد که وزارت اطلاعات اعلام کرده است که قرار نبوده است بسیجیان به دانشکده ها حمله کنند.

در پایان درگیری های امروز در دانشگاه تهران تعدادی از دانشجویان توسط نیروهای امنیتی ربوده شدند. هنوز از تعداد مشخص دانشجویان بازداشت شده اطلاعی در دست نیست اما تاکنون بازداشت حداقل 6 دانشجوی دانشگاه تهران از روز گذشته تا عصر امروز مشخص شده است.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic