Thursday, December 3, 2009

مشاور امنیت ملی آمریکا: رژیم تهران تا پایان سال فرصت دارد


به گزارش سایت عصر ایران، مشاور امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی " فاکس نیوز" از محدود شدن فرصت های جمهوری اسلامی برای همکاری با جامعه بین المللی جهت حل و فصل پرونده اتمی سخن گفت.

ژنرال جیمز جونز درباره پرونده هسته ای جمهوری اسلامی گفت، اگر تا آخر سال جاری میلادی پیشرفتی در این پرونده مشاهده نشود، واشنگتن تحریم های شدید تری را علیه رژیم تهران اعمال خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، تا پایان سال جاری ما باید قادر باشیم ارزیابی درستی از آنچه که رژیم تهران می خواهد در قبال پیشنهادات ما انجام دهد داشته باشیم و پایان سال بسیار نزدیک و پنجره در حال بسته شدن است.

این مقام ارشد آمریکايی در پاسخ به این سوال که اگر تا پایان سال جاری میلادی پیشرفتی در پرونده هسته ای رزیم تهران رخ ندهد چه می کنید؟ گفت در این صورت ما به مرحله بعدی طرح خود عمل خواهیم کرد. ایالات متحده با طیف گسترده ای از کشورها مشورت خواهد کرد و تحریم های بیشتر علیه رژیم تهران به عنوان گزینه ای اجتناب ناپذیر مطرح خواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت، ما در ماه های گذشته با نهادها و سازمان های بین المللی از جمله آژانس انرژی اتمی و دیگر متحدان مشورت و همکاری کرده ایم و فرصت کافی به رژیم تهران داده ایم تا نشان دهد که چگونه می خواهد با جامعه بین المللی در این زمینه همکاری کند و راه خود را انتخاب کند که آیا می خواهد رویکردی سازنده اتخاذ کرده و روابطی صلح آمیز با جهان برقرار کند یا اینکه راه تقابل و خصومت در پیش گیرد.

ژنرال جونز در ادامه افزود، از نظر ما شش یا هفت ماه، زمان کافی برای رژیم تهران بوده است که نشان دهد آماده همکاری با ما است چرا که ایالات متحده اعلام کرده است که وارد یک فرایند زمان بر و بی انتهای مذاکرات نخواهد شد.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic