Friday, December 25, 2009

در آستانه عاشورا، انفجار بمب در کربلا، بغداد و حله


شیعیان بغداد برای مراسم عاشورا آماده می شوند

۱۳۸۸/۱۰/۰۴

در آستانه فرا رسیدن روز عاشورا در ایام محرم، بر اثر انفجار بمب در دو شهر بغداد و حله، مرکز استان بابل عراق، دست کم ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند.

مقام های عراقی می گویند: در انفجار دو بمب در مرکز شهر حله، دست کم ۱۳ نفر کشته و ۷۴ تن دیگر زخمی شدند؛ شهر حله در ۹۵ کیلو متری جنوب بغداد قرار دارد.

این دو بمب، در ترمینالی منفجر شد که انبوهی از زائران برای شرکت در مراسم عاشورا راهی کربلا بودند.

یکی از اعضای شورای شهر حله ، به نام جاسم البکری نیز در نزدیکی محل انفجار این دو بمب به اشتباه از سوی یک مامور امنیتی کشته شد؛ این مامور امنیتی، پس از این که خودرو حامل جاسم البکری در ایست بازرسی به موقع توقف نکرد، به وی مشکوک شد و خودرو را هدف قرار داد.

ساعاتی بعد نیز در یک مراسم تشییع جنازه در یک محله شیعه نشین بغداد، بمبی منفجر شد که به کشته شدن ۹ نفر و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر انجامید.

پلیس و مسئولان بیمارستانی بغداد هم چنین می گویند: روز پنج شنبه بمب دیگری نیز در این شهر منفجر شده که در پی آن، پنج زائر شیعه که راهی کربلا بودند، کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند.

هم چنین بنا بر اعلام پلیس شهر کربلا: در این شهر نیز روز پنج شنبه در دو کیلو متری بارگاه امام حسین، بمبی منفجر شد و هشت زخمی برجای گذاشت.

پس از سقوط صدام حسین، شیعیان عراقی که اکثریت این کشور را تشکیل می دهند، هر ساله، با وجود خطر بمب گذاری، به کربلا می روند و در این شهر سوگواری می کنند.

حمله های روز پنج شنبه گر چه به اندازه سال های پیش مرگ بار نبوده، اما این بیم را به وجود آورده است که مراسم سوگواری امسال نیز ممکن است هدف حمله های خونین قرار گیرد.

با وجود آن که مقام های عراقی اطمینان داده اند که می توانند از عهده تامین امنیت کشور برآیند، اما این نگرانی وجود دارد که بیرون رفتن سربازان آمریکایی از شهرها، خلاء امنیتی به وجود آورد.

پلیس کربلا اعلام کرده است که ۲۵ هزار نیروی اضافی به همراه سگ و تجهیزات بمب یاب در این شهر مستقر شده اند تا امنیت ایام سوگواری را تامین کنند؛ هم چنین به گفته پلیس بالگردهای گشتی نیز بر فراز این شهر پرواز می کنند و اوضاع شهر را زیر نظر دارند.

روز پنج شنبه هم چنین در پاکستان یک بمب گذار انتحاری به یک محل اجتماع شیعیان در حومه اسلام آباد حمله کرد که یک دختر چهار ساله در پی آن کشته شد.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic