Sunday, December 27, 2009

خواهرزاده ميرحسين موسوى در روز عاشورا بر اثر شليک گلوله كشته شد


سايت پارلمان نيوز، ارگان اينترنتى جناح اقليت مجلس شوراى اسلامى، روز يكشنبه اعلام كرد كه در جریان درگیریهای روز عاشورا در تهران سيد على موسوى، خواهرزاده ميرحسين موسوى، بر اثر شليک گلوله مأموران كشته شده است.

يكى از نزديكان آقاى موسوى، از سران جناح مخالف دولت، كه نخواست نامش فاش شود در گفتوگو با راديو فردا اين خبر را تأييد كرد.

به گزارش سايت پارلمان نيوز، سيدعلى موسوى ظهر روز عاشورا در ميدان انقلاب از ناحيه قلب هدف گلوله قرار گرفت و بعد از انتقال به بيمارستان ابن سينا واقع در فلكه دوم صادقيه به «شهادت» رسيد.

اين منبع خبرى گزارش داده كه تا لحظه مخابره خبر در ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر يكشنبه، «مهندس مير حسين موسوى، والدين اين شهيد جنبش سبز و جمعى از شخصيتهاى سياسى در اين بيمارستان حاضر هستند.»

سايت پارلمان نيوز اشارهاى به اينكه گلوله از سوى چه كسى به سوی سیدعلی موسوی شليک شده، نكرده است.

در اين گزارش اعلام شده كه سيد على موسوى ۳۵ سال سن داشته است.

سایت «کلمه» که اخبار میر حسین موسوی را منتشر می کند نیز با اعلام این خبر، خواهر زاده آقای موسوی را سید علی حبیبی موسوی خامنه معرفی کرده است.

پيشتر قوه قضاييه جمهورى اسلامى ايران شاهپور كاظمى، برادر همسر ميرحسين موسوى را به اتهام شركت در اعتراض هاى خيابانى بازداشت كرده بود ولى وى پس از چند ماه با قيد وثيقه از زندان آزاد شد.

روز يكشنبه، مصادف با برگزارى مراسم عاشورا، دهها هزار نفر از معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهورى به خيابان هاى مركزى تهران ريخته و عليه آيتالله على خامنهاى، رهبر ايران، و حكومت جمهورى اسلامى ايران شعارهاى تندى سر دادند.

با حمله گسترده نيروهاى لباس شخصى، امنيتى و گارد ويژه نيروى انتظامى به تظاهركنندگان يكى از خونينترين روزهاى اعتراضى پس از انتخابات دهم رياست جمهورى شكل گرفت.

گزارش منابع خبرى از ايران، كه هنوز به تأييد منابع مستقل نرسیده است، حاكى است كه حداقل چهار نفر در تهران در جريان تيراندازى نيروىهاى امنيتى كشته شده اند.

فيلم هاى منتشره از درگيرى هاى روز عاشورا نشان مى دهد كه مردم افراد تير خورده را جابهجا كرده و در حال انتقال آنها به بيمارستان ها هستند.

خبرگزارى آسوشيتدپرس از قول شاهدان عينى در تهران مى گويد يكى از كشته شدگان مرد سالمندى بوده كه گلوله به پيشانى او اصابت كرده است.

گزارش كشته شدن چهار نفر در درگيرى هاى روز عاشورا در حالى منتشر مى شود كه خبرگزارى «فارس» - هوادار دولت- به نقل از يك منبع نيروى انتظامى گفته است كه در اين روز كسى كشته نشده است.

اعتراض ها به نتيجه انتخابات رياست جمهورى و سركوب معترضان در ايران بيش از شش ماه است كه ادامه دارد و به گفته مخالفان، تا پيش از روز عاشورا حداقل ۷۲ نفر كشته شده اند.

اين در حالى است كه مقام هاى جمهورى اسلامى آمارهاى متناقضى از ۲۶ تا ۳۶ كشته را اعلام مى كنند كه به گفته آنها، بيشتر «بسيجى» بوده اند.

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic