Saturday, December 12, 2009

تجمع دانشگاه تهران/ 21 آذر


ادامه اعتراض دانشجویان به حمله نیروهای نظامی به دانشگاه تهران در ۱۶ و ۱۷ آذر
شنبه، ۲۱ آذر، ۱۳۸۸
دانشجویان دانشگاه تهران امروز مجدداً در اعتراض به حمله نیروهای نظامی در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذر به دانشجویان این دانشگاه دست به اعتراض زده و خواستار استعفای فرهاد رهبر، رئیس این دانشگاه شدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان دانشگاه تهران امروز همزمان در مقابل دانشکده فنی و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران ۲ تجمع اعتراضی برگزار کردند.
در دانشکده هنرهای زیبا دکتر حبیبی رئیس مستعفی این دانشکده در تالار شهید آوینی حاضر شده و با دانشجویان گفتگو کرد که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت. دکتر حبیبی پس از حملات نیروهای نظامی به دانشجویان دانشگاه تهران در روزهای ۱۶ و ۱۷ آذرماه از سمت خود استعفا داده است. دانشجویان این دانشکده در گفتگو با دکتر حبیبی بر خواسته خود مبنی بر استعفای رهبر تأکید کردند.
همزمان دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران نیز امروز در مقابل این دانشکده دست به تحصن و اعتراض زدند. دانشجویان دانشکده فنی نیز خواستار استعفای فرهاد رهبر هستند.
دانشجویان پس تجمع در مقابل این دانشکده ها به سمت سر در اصلی دانشگاه تهران حرکت کرده و در آنجا تجمع خود را ادامه دادند.
دانشجویان در تجمع خود شعارهایی همچون «رئیس دانشگاه، استعفا، استعفا»، «خمینی کجایی، موسوی تنها شده»، «مرگ بر دیکتاتور» و «رئیس بی کفایت، استعفا، استعفا» سرداده و بر استعفای رهبر تأکید کردند.
لازم به یادآوری است نیروهای انصار نظامی مشتکل از سپاه و اعضای پایگاه های مقاومت بسیج در روزهای شانزهم و هفدم آذرماه همزمان با برپایی مراسم روز دانشجو توسط دانشجویان دانشگاه تهران با استفاده از کارت های تردد آبی رنگی که با هماهنگی سپاه و ریاست دانشگاه تهران به آنان داده شده بود با وسایلی همچون چوب، شوکر، گاز اشک آور و اسپری فلفل وارد دانشگاه تهران شده و به دانشجویان حمله کردند
نقش رهبر در حمله نیروهای نظامی به کوی دانشگاه تهران در بامداد 25 خرداد نیز همچنان نامشخص است

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic