Monday, November 23, 2009

کروبی پاسخ محسنی اژه‌ای و عسگر اولادی را داد


مهدی کروبی نامزد معترض به انتخابات پاسخ اظهارات اخیر دادستان کل کشور و عسگراولادی در مورد شخص وی و حوادث اخیر را داد. کروبی تاکید کرده که مایل نبوده برخی مسائل در جامعه مطرح شود، اما "آقایان" او را مجبور کرده‌اند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور اخیرا در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و به اظهار نظر در مورد وقایع پس از انتخابات پرداخت. به گفته‌ی مهدی کروبی، تلاش‌های وی برای شرکت نماینده‌اش در این برنامه تلویزویونی بی‌ثمر ماند و در نتیجه در این برنامه محسنی اژه‌ای به طور یک‌‌طرفه به اظهارنظر در مورد نامه‌های اخیر کروبی پرداخت.

دادستان کل کشور در مورد قضیه تجاوز جنسی در زندان‌ها بار دیگر تنها به مورد "سعیده پورآقایی" اشاره کرد و اظهارات عنوان‌شده از سوی کروبی را سراسر کذب محض خواند.


وی گفت: «قبلا موضوع سعیده پورآقایی اعلام شد و به ‌عنوان نمونه دختری که نه، تنها دختر خانواده بود، نه خانواده شهید بود، نه کشته شد و نه اهل فعالیت سیاسی بود و نه چهار دایی شهید داشت، به‌عنوان یکی از چهره‌های مورد تجاوز و شکنجه و قتل معرفی گردید، حال این‌که کل این‌ها سناریوی ساختگی و مجعول بود و باید دید چه کسانی و با چه انگیزه‌هایی این سناریو را طراحی و تبلیغاتی کرده‌بودند».



مهدی کروبی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت تغییر، برای چندمین بار تاکید کرد که چند سی‌دی حاوی اطلاعات و اظهارات برخی قربانیان تجاوز را به مسئولان قضایی تحویل داده است. وی گفت از اینکه مسئولان، تنها روی مورد خانم پورآقایی انگشت گذاشته‌اند، متعجب است. کروبی اظهار داشت، در جلسه دومی که با مسئولان قضایی داشته به آنها گفته که مورد این خانم کذب است و صحت ندارد.



دبیرکل حزب اعتماد ملی سپس از دادستان کل کشور پرسید، چرا در خصوص سایر قربانیان اظهارنظر نمی‌کند؟ مهدی کروبی در این مورد به خانمی اشاره کرد که وضع روحی بسیار بدی داشته و گفته «اگر خانواده‌ام از موضوع تجاوز به من مطلع شوند، خودکشی خواهم کرد.»



وی سپس ادامه داد: «به نظر من آقای محسنی لازم نیست این‌قدر به کلیات بپردازند، ایشان بیایند به‌طور مشخص در خصوص این خانم اظهارنظر کنند که الان چه وضعیتی دارند، دروغ گفته، راست گفته و درحال حاضر کجاست؟ چراکه دفتر ما را هم پلمپ کرده‌اند و از وی هیچ خبری نداریم»


عسگراولادی: موسوی و کروبی مورد توجه آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند


حبیب‌الله عسگراولادی، عضو حزب مؤتلفه چندی پیش در یک مصاحبه با روزنامه رسالت گفته بود، مدیریت جریان سبز در خارج از کشور است و کسانی در داخل هم پول گرفته و این جریان را هدایت می‌کنند. وی چنین ادامه داد: «اصل مطالب را کسانی از خارج و عوامل‌شان در داخل مدیریت می‌کنند که یک قلم مبلغ ۷۷ میلیون دلار و یک قلم جدید مبلغ ۵۵ میلیون دلار از کاخ سفید دریافت کرده و سازمان و ساختار خاص خود را داشته و گوش‌شان به این حرف‌ها بدهکار نیست».

عسگراولادی همچنین گفته بود: «تا آنجایی که من اطلاع دارم آقای موسوی و آقای کروبی به بی‌مهری‌ها ادامه می‌دهند و مورد توجه آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند».


این در حالی است که پیش از این عسگراولادی گفته بود که موسوی و کروبی و خاتمی جزو نظام هستند و نباید با آنان برخورد حذفی صورت گیرد.


وی گفته بود: «موسوی، کروبی و خاتمی از خانواده انقلابند و آنها را مفت به دست نیاورده‌ایم که مفت از دست بدهیم». این سخنان وی مورد اعتراض حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان واقع شد که در سرمقاله خود نوشت: «مگر جمهوری اسلامی، قانون اساسی، اقتدار نظام اسلامی و... مفت به دست آمده‌اند که مفت از دست بدهیم؟»


مهدی کروبی در مورد سخنان اخیر عسگراولادی به گذشته او اشاره کرد. وی در مورد چگونگی رسیدن عسگراولادی به سمت ریاست کمیته امداد و سازمان اوقاف توضیح داد و اینکه چگونه سعی داشته تا فردی با نام حبیب‌الله شفیق را که یک تاجر است، به سمت وزارت کشاورزی برساند.


رئیس مجلس ششم سپس به دوران نمایندگی عسگراولادی در مجلس اشاره کرده و گفت: «با راهیابی آقای عسگراولادی به مجلس با توجه به دو شغله بودن ایشان، نمایندگان امام در اوقاف از آقای عسگراولادی خواستند که از ریاست اوقاف استعفا دهند، اما ایشان ریاست اوقاف را که به قول خودش “نفت دوم” کشور است با آن همه تشکیلات عریض و طویل، شغل نمی‌دانستند و حاضر به استعفا نشد تا در نهایت با استعلام نمایندگان امام در اوقاف از شورای نگهبان آن زمان، آقای عسگراولادی مجبور به استعفا شد».

عسگراولادی در حال حاضر نیز عضو مجمع تشخیص مصلحت، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد و عضو هیأت منصفه مطبوعات است. مهدی کروبی به وی گوشزد کرده که با این گونه اظهارات "مسیر جدیدتری" برایش باز نخواهد شد.

عسگراولادی در بخش دیگری از سخنانش گفته بود که تمامی جریان‌های سیاسی دارند به این نتیجه می‌رسند که باید چشم فتنه را کور کرد. کروبی این بخش از سخنان عسگراولادی را اینگونه پاسخ داد: «ایشان فاقد هر گونه سوابق قضایی است و تلاش دارد نظرات خود را به قوه قضاییه تحمیل کند، غافل از آنکه مهدی کروبی بیدی نیست که با این بادها بلرزد».

No comments:

Post a Comment

درخواست صدور حکم بازداشت بین المللی برای خامنه ای

Image and video hosting by TinyPic